NuffNANG

Monday, May 18, 2009

Egonya Lelaki ini.

Terjaga jer dari tidur-tidor ayam sewaktu menonton sekejap siaran 103 sekejap 104, tangan pantas mendail nombor telefon En. Director bila pasti dia belum pulang kerumah lewat jam 12 mlm. (ehhe saya dah tukar title dia dari BF..takut terkonfius dengan ringkasan BF yang selalu ibu-ibu gunakan). memang patut pun saya gelarkan dia En. Director sebab dia suka mengarah dan nak dia jer yang betul!!! Memang tak adil.

“Hello En. Director.. awak kat mana?”

“Masih kat surau kemas apa yang patut,lepas ni nak ke kedai Mamak lak minum-minum, kejap lagi Abang balik la”

“Ok.. dah balik nanti kejut omi dan Sara ya !, kami tido kat ruang tamu jer ni”

“Ya lah..awak tido jer lah dulu,lepas minum abang balik la, bukan abang sorang ni, Pengerusi pun ada sama ni.”

Ceh! Melampau betul sejak dua menjak ni, nampak kamcing sangat pulak dia dengan En. Pengerusi tu.

Bila memikirkan sekadar minum-minum jer tak akan mengambil masa yang lama saya decide untuk tidor kat ruang tamu jer, nak mengangkat Sara. ..adus mau sakit badan, budak tu bukan ringan lagi dah…hanya 26kg beza ngan saya. Tunggu En. Director balik boleh la dia angkat Sara dua-dua, terus.

Tengah tido yang lena tu tetiba saya terjaga, memandang jam decoder astro dalam mamai tu nmpk macam 13.29..eh..camner lak Tengah-tengah malam macam ni boleh show time p.m lak. Saya mendongak memandang jam dinding..eh..pukul 3.29 la, saya toleh jam decoder kembali..ah saya tersilap rupanya,..memang sah dah pukul 3 pagi. Saya bingkas tengok motor En. Director. Uik..tak ada..geramnya saya.. darah kepanasan terus menyirap kepada darjah yang paling maksimum.

Saya hantar SMS kat dia.

Wah ! wah! Makin diberi muka makin naik lemak ya!”.

5 minute berlalu. No reply

Lepas 10 minute berlalu still no relpy.

Saya try call dia , tak berjawab. Hati naik cuak mana mamat ni pergi. Saya biarkan lagi dalam 5 minute…still no answer!!

“ Ada kunci padlock yang kecil tak?.. saya SMS lagi…5 minute berlalu lagi.

Saya terpaksa jugak angkat Si Sara ke biliknya. Turun kembali..
change padlock lain. Padan muka getus saya dalam hati.
Saya SMS dia kembali.

“This will be your first lesson in our relation”.

Saya tekad whatever happened biarlah, bagi dia sedikit pengajaran. Saya rasa saya tak salah. Sepatutnyadia:
1. Call saya kalau dia dah tau dia balik lambat
2. Kalau ya tak mahu mengganggu tido saya. SMS la.. mungkin bila terjaga saya tak cuak, risau mana dia pergi.
3. Kot ya nak melepak or pergi RT pun berpadalah..time dia RT tak ada orang pun yang join. Orang lain syok jer tido peluk bini awak berembun bercengkang mata sampai pagi..separuh malam cukuplah.

Jam 5 pagi telefon saya berbunyi. Sengaja saya biarkan sampai deringannya habis. Deringan kedua berbunyi saya reject call. Saya biarkan 10 minit berlalu. Saya bangun bawa bantal, bukak pintu.
" Nah" saya hulur bantal melalui celah jeriji. Tak kan tak faham-faham double meaning saya tu.
" Tak apalah" balasnya dalam nada marah
" kejap lagi saya nak keluar"..merajuk konon. Saya tutup pintu kembali.. dah dia kata nak keluar tak payahlah masuk kan, walaupun simpati menebal saya cuba upaya kawal emosi.
10 minit jer saya buka pintu kembali.
"nak masuk tak nak masuk ?.
En. Director diam. buat muka poyo dan cengil dia.Sepatah tak menjawab.
Saya buka pintu. Terus dia masuk, ke toilet tingkat bawah selepas itu buka peti ais, seteguk dua air diminum dan naik ke tingkat atas. Tukar baju barangkali, fikir saya. 15 minit saya dipintu utama menunggu..bukankah dia mahu keluar?? saya biarkan sahaja pintu terbuka lebar walaupun bayu pagi menghembus dingin saya seolah mengenepikan semua itu.
Saya tutup pintu setelah agak pasti En. Director tak turun, kebilik saya tengok dia sudah nyenyak dibuai mimpi siap berdengkur ala-ala serigala jadian lagi. Nyampah betul saya waktu itu. Kemana perginya lagak poyo tadi?? kemana perginya tutur kata sekejap lagi saya mau kelaur itu??. kenapa tak redah saja dingin pagi tu.. pergi lah..saya tak mau tanya kemana dia nak melangkah subuh-subuh itu. Pergi!!!!!. Ego benar dia, cuba lah waktu terjembul muka saya dijeriji tu dia minta maaf. Sejuk sikit hati saya.. ini tidak sapa yang marah sapa???..ah LELAKI.. sudah lah semalaman membuatkan hati saya cuak..sudahnya saya jugak yang terpaksa mengalah!!ini tidak adil. Harapnya dia sedar kata-kata saya bukan lagi sekadar kata-kata tapi saya buktikan..buat lagi sekali pintu pagar saya tukar kunci!!!hhhaha.

2 comments:

mak encik | SZ said...

sabar je la kak nonnn...mmg gitu la spesis mereka..ihiks, bak kata ustazah tempohari..kaum itu mmg kena cakap terus terang, kalo tidak tak paham (buat2 tak paham), wat penat kita jer memikir....

Umie said...

ahOk! hEnGat anis sOwG jErk yG wat aLa2 rambO niEh, akak pOng samE eayH? =P
ptTnya, msg @ call la kOt yE baLek lEwat pN... jGn la ska wat wiFe cuak! hEnGat mEnikaH tu, tRus jadik oRg gaji hapEw? huHu..