NuffNANG

Wednesday, May 6, 2009

Alkisahnya Serigala Jadian


Hati saya berdegup kencang, saya cuba berlari selaju mungkin,tercunggap-cunggap saya dibuatnya. Saya pening arah mana harus saya tuju,lantas saya menerpa ke satu bilik kosong, terus masuk dan mengunci pintu. Namun dengusan kuat serigala itu makin jelas, makin kuat tiba-tiba saya teringat si anak yang sedang lena dibilik sebelah, saya cuba bergerak, ah lega si anak rupanya berada disebelah saya. Dalam keadaan separa sedar saya masih terdengar deruman nafas serigala disebelah telinga,sangat hampir, dalam ketakutan tersebut saya menoleh perlahan..jeng-jeng..memang betul ada serigala sebelah saya..adusss..penat berlari dan alam separa sedar berlalu saya gelak sendiri.. ah rupanya encik suami berdengkur bukan main kuat lagi. Ditengah malam yang sunyi tu saya ketawa sendiri.. tak cukup dengan itu sesungguhnya hampir sepanjang malam tidur saya terganggu, dengusannya makin kuat walau sudah saya goncang tubuhnya berkali-kali. Hanya seketika dia senyap dan bilamana saya hampir dibuai mimpi setiap kali itulah dengusan yang perlahan makin jelas dan kuat. arggghh tidur saya memang terganggu dan akibatnya...
"hah?..dah pukul 7 pagi???"
"Cepatttttttttttt bangun" Dengar jeritan yang kuat dan lantas melompat terus dari katil saya kejutkan suami dan anak.... bingkas sahaja saya terus ke toilet dan mengosok gigi, nyata segalanya dilakukan dengan pantas. Kepala saya memang agak sedikit kepeningan namun saya gagahkan diri berlari turun naik tangga mengejar masa. Si Sara masih terkial-kial setiap pagi pun begitu.
"Cepat" Jerkah saya ..sepantas itu jugak saya berlari ketingkat atas semula, handbag dan telefon masih tertingkat ditingkat atas. Saya berlari turun, menyarung tudung dan tiba-tiba mata berpinar-pinar pandangan menjadi kabur.. dan tup-tup saya dah mendarat kat lantai. Ini semua gara-gara serigala jadian tu punya pasal la dan tak pasal-pasal dapat high blood presure..aduhhh

4 comments:

NuR Pu3 said...

lawOk la akak niEh... tpi, kEsiHatN tuEh jGa taw!

MamaFaMi said...

Agak-agak, apakah komen sang suami jika ditakdirkan dia membaca entry ini... Mungkinkah dia akan berkata... AKUKAH WEREWOLF ITU? Hihi...

Sally said...

Nur Pu3-
Orait bebeh..sudah ku catu makanan orrr hehe

Mamafami.
Oh!(dengan mulut melopong)hhhe itupun kalo dia terperasan dialah serigala jadian tu!!hehhe harapnya dia tak bukak blog ni..

ARA said...

lawak btol la kakak..so,make sure u have to take care of ur health..tdo tu bca ayat kursi byk2..so u can have a gud sleep..insya-allah..