NuffNANG

Monday, December 31, 2012

Part I: Dari Shah Alam to Tanjung Piai meleret ke Kuantan

Punyalah jauh kami travel kali ni, Nasib baik la tak bawa rombongan cik kiah sekali, kalau tak mahunya kena mak hamun dek kepenatan dan rimas. Kali nit n director aka en.suami ajak aku jalan-jalan menyusuri tepian pantai..oh ini bukan jalan-jalan cari makan ye..lebih kepada jalan-jalan cari penat je..oleh itu tiada gambar makanan ikan bakar famos ke, mee udang ke..mee bandung ke..semua tarak..makan bagi kenyang je kekdahnya. Mula perjalanan dari Sungai Buloh lepas hujan reda dan solat isyak, singgah makan di Sri Muda, seksyen 27 sebab en.suami pergi hantar surat ponteng kerja..aku biasalah makan dengan lahap dan kenyang, tak cukup tu aku tapaukan lagi bun roti gardenia takut anak-anak kelaparan tengah malam buta, mana nak cekau kan..walaupun sebenarnya lebih kepada perut aku sendiri..takut kelaparan. Dari Sri Muda Shah Alam..kami ambik highway je..dan keluar ikut Ayer Keroh, Melaka walaupun rancangan awal nak keluar ke Muar terus. Emm awal-awal lagi nampak plan kucar kacir sikit..sikit je..hehhe. Pusing-pusing di Melaka di tengah malam dalam jam 1 pagi adalah tidak seronok..nothing. Akhirnya aku sound en.suami dari dok perabis minyak pusing Melaka tu baik teruskan perjalanan ke Muar ikut Merlimau..dah rasa mata tak boleh tahan lagi lepaklah mana-mana petrol pump untuk tidur. Sara awal-awal lagi dah punch card kat belakang sekali,langsung tak sedar yang kami dah singgah Melaka sekejap. Asyraf pula layan tidur juga sambil mulut tak lepas dari menenen je kerjanya. Layan jer la janji dia tak meronta dan melalak tengah-tengah malam..maklum la tengah-tengah malam buta kan. Aku laya tidur sambil tersenguk-senguk. En.suami mmg rimas tgk aku tidur cam gitu..dia yag terseksa katanya.. jadinya aku tak tidur sangat sebab dok dengar dia bebel suruh aku terlentangkan seat kereta tak pun pergi tidur kat seat bahagian tengah. Bila aku pejam jer dia kejut suruh tidur dengan sopan sikit katanya..hhaha lantaklah..janji aku memang lena bila tidur macam tu..terror kan aku..tidur sambil duduk dan meriba Asyraf..siap nenen lagi..terror la sangat ..ekkeke. Ok no photo yet sebab tengah malam..nak ambik gambar pun mood tak ada lagi..nak focus tang mana pun malas...sementelah aku belum masukkan memori kad lagi dalam kamera.. sambung part II..lak..sebab aku nak habiskan order yang masuk bagi tahun 2012..eh..esok dah tahun baru kan..

No comments: