NuffNANG

Thursday, December 12, 2013

Penang Trip-Bunyi misteri

Ya..tersangat misteri nak pulak Jumaat mlm..hampir cecah jam 1 pagi (Sabtu).Segerombolan anak beranak..atok, nenek cucu...err cicit je blum nan ado lagi..memulakan perjalanan. Sangat lewat malam..aku dengan suami dah biasa meredah malam bila beroutstaion ke mana-mana..cuma kali ni sedara mara aku terpaksalah ikut rentak kami..nasib le korang..kih..kih.. Keluar dari tol Sungai Buloh..sampai tol juru..RM40.60..dalam perjalanan tak banyak karenah sangat..semua dok tido cuma aku dan suami je yang asyik bertekak pasal bunyi misteri dari dalam kereta..yang herannya mak dan ayah aku lena je tidur..hinggalah sampai RNR Sungai Perak misteri itu akhirnya terungkai jua. Selama hampir 2 jam bunyi itu memang menganggu aku dan suami..nak aku kelebek sana sini dalam kereta agak sukar sebab aku memangku Si Acap..lebih-lebih karang terjaga lak dia..tutup radia bunyi, bukak radio pun bunyi berkerincing semacam je bunyi tu kadang-kadang, aku dengar semacam alunan muzik pun ada...bila lihat ayah terjaga sekejap pantas aku bertanya..mana ada bunyi..hhuhu..lagi misteri ko..apasal aku dengan suami jer yang dengar...misteri tu...
Bila sampai RNR Sungai Perak..enjin kereta dimatikan..tup-tup bunyi tu ada lagi..Bila mak aku terjaga aku tanyakan dia..bunyi apa??..mana ada bunyi..cuba mak dengar betul2..tup-tup..dia kelaurkan hanphone dia..cisss..dia tertindih handphone dia rupanya..ceh..misteri la sangat bunyi tu...

No comments: