NuffNANG

Wednesday, June 1, 2011

Cepatnya kan!

dok gosok perut hari-hari, tengok-tengok..kira-kira dah pun masuk 7 bulan, dah boleh di tengok dengan mata kasar. Minggu lepas bila masuk jer minggu ke 28, saya pergi scan. Sungguh teruja nak tahu walaupun dah janji nak pergi scan sama-sama dengan en.suami..lastnya pergi dengan anak dara jer yang bila dia tahu it's not a girl terus muncung boleh diikatd engan riben. Tang-tang tu gak la terus sms en.suami. Nak tahu apa dia balas.
"ok..abang nanti belikan dia satu set pancing!"..emm memang la. Dah boleh agak dah tak ada ayat lain lagi dah.

Bila check-check senarai banyak lagi barang yang tak beli untuk baby ni.
"Jangan dok ingat barang baby jer..barang-barang awak pun penting jugak" remind en.suami. Senyum jer saya sebab teringat waktu lahirkan anak dara ni dulu..semua yang saya pack masuk barang untuk ke hospital hanyalah barang-barang baby..kelengkapan saya langsung yilekk. Waktu itu saya bersalin dalam pukul 4.30 petang..dah keluar labour room pun dah nak maghrib. Bila tengah malam suami dah balik rumah baru teringat nak itu ini..telefon pun bateri habis.

Paling parah bila godek-godek bag pad pun tak ada..haru..mana nak cekau malam-malam ni. Nak kol en.suami duit satu sen pun tak ada...kena pulak time dah pukul 2 atau 3 pagi..hospital senyap sunyi..tak tahan nak kencing, cubalah bangun dari tilam nak ke toilet.....bangun-bangun jer..rasa darah mengalir laju jer..langkah jugak ke toilet.Hospital kerajaan manalah ada private toilet kan..jauh jugak rasanya nak menapak..bila hampir sampai toilet toleh belakang..tengok lantai dah ada kesan-kesan tompokkan darah..sah-sah ler darah saya..nak cuci sendiri..nak bongkokkan badan pun tak boleh..rasa badan sangat-sangat lemah time tu dengan botol dan jarum yang tersemat kat pergelangan tangan. Haru..sangat haru...mahu tak mahu saya buat-buat tak nampak jer kesan tompokkan darah tu..biar amah hospital yang cuci jer la. Itu dulu 9 tahun yang dulu.. harapnya kali ini saya lebih bersedia..tak ada tinggal baranga-barangan penting lagi...

6 comments:

mak encik | SZ said...

alhamdulillah..
welcome on board baby boy!
tambahhhh lagi la bujang2 su3..hehehe

oohh kritikal nya citer ttg pad tu kak..syian akak...nnt nak deliver kat mana kak?

TopsyTurvyMum said...

Alhamdulillah..
cepat betul ye Nyah dah 7 bulan.
Semoga semuanya selamat. Mak dulu pernah gak darah tumpah kat lantai bilik. Segan kat tukang cuci tu. Tapi Tukang cuci tu Indon, dia kata darah cantikk cam sos cili wahahaha..

Sally said...

Sz,
kita orang gomen..deliver kat gomen hospital ler..hheheh..ttiba..:p

Sally said...

TTM,
kali jer yg rasa cepat pun..dulu rasa bertahun nak tunggu deliver..hehhe..
kah2..makcik tu siap puji..tak tahan mak nyah..kerr dia yg ingat itu sos cili mulanya..hehhe

lady lavender said...

waa..bestnya insyaalah akan dpt sepasang. Take care dear :-)

Sally said...

LL,
semoga betullah jangkaan doctor tu..hheh.