NuffNANG

Friday, February 1, 2013

Moralnya jangan pakai highheel ke

Selepas incident tercurah minyak panas hari tu, kaki kiri aku ditimpa musibah lagi. Sekarang pun masih berjalan dalam keadaan tempang..ayoyo. Nak kata serius sangat tak ada la..sebab tak patah..cuma terseliuh je la kan..tapi tak pernah la pulak terseliuh sampai tempang lebih dari seminggu ni..hari ni pun masih terasa sakit lagi.. bila duduk solat antara dua sujud memang sangat sakit..apatah lagi bila tahiyat awal..pun begitu syukur Alhamdulillah masih boleh tunaikan solat walaupun duduknya tak begitu sempurna, masa mula-mula kena, memang sangat seksa untuk bergerak, kena minta bantuan abang tongkat untuk papahkan..emm pertama kali guna tongkat memang terasa sangat sakit kat lengan dan celah ketiak..haha. kurus-kurus aku pun memang sukar nak bergerak pakai tongkat..hari pertama dan kedua kena aku langsung x dapat nak dukung Apek kecik tu…apalagi bila tak dapat berdukung, merengek la si Apek kecik keliling aku..nasib baik tak terlondeh kain omi dikkkk…sian pulak aku tengok dia..hhuhu. Bila tengok aku bertongkat ramai la yang bertanya apa kena dengan aku..actually aku malu nak cakap yang aku tersadung kaki sendiri sebab berkasut tumit tinggi dan memakai skirt labuh. Memang sejak selepas lahirkan si Apek kecik ni aku jarang snagat bergaya pergi opis..aku pakai baju kurung time period je.. tu pun tak bergosok, make up memang tak sempat la..aku cuma pakai bedak baby si Apek je..ikut mana yang sempat la..kalau nak berbelit tudung tu memang tak langsung la..tapi tah kenapa la hari malang tak berbau tu..kau tetiba ingin bergaya..macam gambar kat bawah ni..konon dah habis cun la time tu kot..ni aku kasi korang imagine cmner rupa kau time tu..gigih aku google gambar ni..
tang kasut pulak aku pakai kasut style gini..bukan kasut la kot jenis sandal tumit tinggi tapak penuh..cunnn nak...hhehhe
Dah? dah dapat dah korang imagine cmner rupa aku time tu..ahakk..tinggi sandal tu pulak about 2 1/2 inci...bila yang tahu aku jatuh sebab berhighheel ramai la yang cakap..patut pun leh jatuh..kenapa le.dipakai selipar setinggu tu..itulah omelan semua orang..yang hakikatnya mereka tak tahu skirt tu labuh dan aku pakai highheel nak cover skirt sebab aku kang jenis pepohonan renek..huhuh.. So?..bila dah kena macam gambar kat bawah ni...ada berani lagi mahu bertumit tinggi?? hahha tepuk dada tanya fesyen..

No comments: