NuffNANG

Friday, January 15, 2010

Nak jenguk apatah lagi

Mendengar iklan radio di Sinar FM pagi ni betul-betul menyentuh perasaan saya. Sebabnya pertama saya terlupa hari lahir mak saya pad 13 Jan..hari Rabu lepas. betapa cuainya saya...saya menelefon dia saban hari..sampai kadang-kadang 2 kai sehari saya menefon dia. ..dan semalam saya menefon dia lagi..tapi tak mengucapkan apa-apa pun pada dia. Pasti dia terasa...dan pagi ni iklan tadi benar-benar menyentuh naluri saya
'anak mak belajar rajin-rajin...dah besar nanti kerja bagus-bagus....." lebih kurang begitulah..luahan si ibu pada anak yang masih kecil.
"apalah anak kita ni bang..telefon kita pun tak pernah..nak jenguk apatah lagi.."..itu luahan si ibu bila anaknya meningkat dewasa dan bekerjaya tapi telah lupa akan ibu dan bapanya...
"hargailah mereka selagi mereka masih ada'..."

2 comments:

Umie said...

aduyaii... rsa mcm nk cpt2 balek neh.. =(

Sally said...

hu3x. Saturday ni nak buat suprise party la kat mak..