NuffNANG

Friday, January 1, 2010

Permulaan tahun yang baru

2010 sudah tiba, saya mengharapkan tahun ni akan lebih baik dari tahun-tahun sebelumnya. Saya tak mempunyai azam tahun ni...tak pelik kan..setiap orang punyai pendapat dan keinginan sendiri.Sebenarnya saya masih keliru apakah perkataan " keinginan boleh dikategorikan dengan azam. Jika begitu azam saya sangat meluas..oh ! masih teringat waktu dulu-dulu bila masuknya awal-awal tahun begini, setiap orang ditanya apa azam mereka untuk tahun tersebut..ada yang menjawab.azamnya mahu mendapat 5A sebagai contoh dan ada pula yang menjawab..azamnya mahu berjaya dalam hidup ..bila diajukan persolan dan perkataan begini saya merujuk kepada perkataan azam=keinginan=harapan...errr..saya bukan pakar bahasa..sila abaikan, tapi azam dan cita2 boleh dikategorikan sama tak?..

Ahhhh..kalau begitu jawapan sebagai saya mahu mendapat 5A dan saya bercita-cita mendapat 5A boleh diguna pakai kedua-duanya kan. Saya berazam untuk ***** dan ***** serta ****** juga*****..ehhh banyak pula azam saya..jika begini rasanya..terpaksalah saya mengkategorikan sebagai keinginan...dek kerana konfius dengan perkataan-perkataan ini maka saya rasa tak payahlah saya mempunyai azam untuk tahun...boleh kan...biar saya simpan azam saya tu dalam hati sebagai keinginan dan saya akan war-warkan bila penghujung tahun 2010 hampir menutup tirai samaada saya berjaya atau tidak...

No comments: