NuffNANG

Thursday, October 14, 2010

Perlukah saya akur

bila sebentar tadi saya dijeleskan dengan berita dari seorang puan buyung lagi. Bermakna sekarang saya dikelilingi oleh setiap penjuru oleh mak-mak buyung yang sangat rapat dengan saya. Ah itu belum termasuk mak buyung yang tengah tunggu hari nak lahirkan ahli baru.

Kalau nak cakap pasal new born pun lagilah tak yah cerita. Area perumahan saya pun keliling ada baby kecik. Usah ceritalah yang dok ulang tayang muka-muka new born tu kat FB.. semua tu nak kasi mak jeles la tu nyahhhh!!!. Baru sebentar tadi jugak saya mencuba kuiz bodoh pasal berapa orang anak yang bakal saya dapat..pun kuiz tu nak mengenakan saya jer.. 1 littel indpendent girl..ceh..macam saya tak layak je erk.

Lama dulu bertahun rasanya saya dah mencadangkan nama untuk anak second saya. Perkara paling seronok rasanyabagi saya kalau dapat meletakkan nama pada anak yang baru lahir tu..sungguh saya sangat teruja. Tapi semua nama yang saya idam-idamkan untuk bakal anak saya tu semua telah disapu bersih digunakan oleh jiran-jiran dana kawan-kawan saya. Kalau saya letak kemudian tentulah saya dikatakan meniru nama anak mereka. Oh..sungguh pantang bagi saya jika dikatakan meniru..
Namun saya jadi akur jugak dengan ketentuan tu bila saya baca n3 ni

7 comments:

mak encik | SZ said...

heehehe...
sabar je la ye kak...

m-i-o said...

toksah layan kuiz2 tu kak! sy dah try ikut jadual conception cina purba tu, pastu macam2 la sy makan kengkonon dapat meningkatkan kebarangkalian utk anak perempuan - tapi hampehhhhh!

maka kita hanya merancang, Tuhan jugalah yg menentukan. hahaha. kawan sy kata - "ko salah teknik tu". hahaha.

akhir kata, usaha tangga kejayaan. hahaha.

Sally said...

Sz..
kah3..tengah sabar tahap gaban ..

MIO
Oh akak bukan saja buat kuiz eh..hayunan gelang dan pelbagai benda boodh dah pun buat kenapa tetap satu ya..kah3..mungkin jugak slaah teknik telah berlaku selama 8 tahun ni..ekke.

makcikkantin said...

ha ha ha ally,
masih muda...boleh terus mencuba...jgn putus asa...

makcik pon nak lebih..tapi dpt 2 je..beza 5 tahun, tu pun macam anak 10 kerenah depa.
simpan nama girl, tiap kali org pinjam buku nk pilih nama, bagitau depa "jgn ambik nama ni, anak girl aku punya..." last last anak pompuan tak dapat, satu kumpulan nasyid dah ambik...Raihan...padan muka makcik...:-)

cik ain | sweet thots said...

haha.. nk gelak baca komen mck... ain pon join d club gak tau ngan sally n mck, dok simpan nama baby girl... smpi la ni xkuar2... org lain pon dh amik. Salah teknik jugak kaa?? hihi Anyway, masih sabar menanti, harap sgt ada rezeki pulak taun ni, my 2 sons siap tlg doa tau! Mari kita sama2 doa naa..
Tp tu lah kan... ada hikmah yg kita x tahu..

Sally said...

MCK,
haha..Saly pun sama..booking nama Adam dah lama sangat tp blum rezeki lagi..dah la nama ni mmg popular..tak best betul bila jiran2dah kaut nama tu dulu.. sedey..hehe..cantik nama Raihan tu...

Ain,
hahahha..boleh tubuhkan kelab ni..

Anonymous said...

lg sedih bila tahu ada org tiru sebijik2 nama anak kita, ejaan pun sama... mujur nama bapaknya lain... huhuhu