NuffNANG

Wednesday, November 10, 2010

Daun pintu dapur terbuka lebar

...sewaktu saya sedang rancak menyediakan rencah2 spagetthi aglio oglio semalam ,saya terdengar bunyi mencicit..lama sungguh saya tak mendengar bunyi tersebut, sementelah time washing machine sedang menjalankan tugas rasminya... Saya biarkan aja bunyi tu....mungkin jugak bunyi dari washing machine yang sedang ligat bekerja..dek lapar untuk menelan itu pasta lantas saya biarkan saja bunyi tersebut.

Keterujaan ingin mentekedarah spaghetti setelah menonton korean drama PASTA memaksa saya menggunakan pan kuali telinga jer untuk melambung-lambung spaghetti yang telah digaul mesra. Setelah bertungkus lumus menghadap drama tu 24 jam tanpa henti akhirnya saya mencuba resepi campak-campak bahan yang ada dirumah ni. Boleh tahan sedapnya..licin..dimakan oleh Sara dan saya jer..usah dipelawa en.suami sebab dia x akan meleleh sedikit pun air liur melihat italian food ni. Lain la kalo saya sajikan masak lemak kuning kaci mahupun jenahak..pasti dia merayu-rayu 3 hari 3 malam weh..hheh.

Sebab ini kali kedua saya mencuba resepi simple spaghetti ni saya dah setting cik nikon siap-siap untuk snap kan gambar.. yes..barulah ada buktikan yang saya benar-benar melambungkan spaghetti tu..arghhh lain kali harus pakai self timer baru saya boleh capture acara melambung spaghetti dalam kuali buntut hitam tu kan...

Namunnnnnn...hasrat tak kesampaian bila saya terpaksa melompat sepantas kilat ke atas kerusi dengan kehadiran En. Remy dari Ratatouille. oh.. sungguh membantutkan hasrat saya untuk mengambil gambar pasta saya itu...hampir-hampir saya menjatuhkan cik nikon dek kerana terkejut dengan kehadirannya.

Pintu dapur yang terbuka lebar dan bau keju yang saya taburkan keatas pasta itu agaknya mendorong En.Remy menjengah kedapur saya @ mungkin jugak En. Remy mau mengajar saya membuat pasta yang betul??..belum pun sempat saya menyapa lembut menghalau dengan batang penyapu En. Remy, sekelip mata dia lesap..hilang tak tahu kemana..resah gila saya sepanjang malam mengenangkan dapur saya telah didatangi En. Remy...bukan itu saja..dalam hati saya mengutuk open kitchen yang langsung x ada halangan untuk En.Remy dan konco-konconya menjelajah kesegenap ruang dalam rumah saya. Waa..nak halang bagaimana ni..pertama kali saya menerima kedatangan En. Remy sudah buat saya tak tidur lena malam tadi.

2 comments:

lady lavender said...

hahha..hati tak keruan kan bila tau ada haiwan tu kat dapur kita..

Sally said...

LL..
btul tu..nak pulak bilik bawah rumah Sally pintunya menghadap dapur..takut dia bawak geng2nya join berumahtangga kat rumah teruk gak la cmni..