NuffNANG

Wednesday, August 19, 2009

Kehamilan Songsang

Tatkala mendengar rintihan adik saya tentang kehamilan yang bakal mencecah harinya sonsang, saya dipaut rasa takut. Terasa seperti saya pulak yang bakal menimang cahaya mata. Dahulu sewaktu mengandungkan si bonia tu jugak doctor mengatakan kandungan saya songsang tapi syukur Alhamdulillah usia kandungan mencecah 8 bulan ia kembali normal. Namun sebaliknya bagi adik saya ini. Setelah bertemu pakar 2 hari yang lalu memang dia terpaksa melalui caesarean birth.
Baby position yang tak berubah dari kududukkan sonsang itu memang menyukarkan untuk kelahiran secara normal. Saya berdoa semoga semuanya selamat.

Oh adakah sesiapa diluar sana aka pembaca blog ini yang boleh berkongsi info dengan saya tentang pantang larang orang yang terpaksa melalui caesarean selepas kelahiran baby..jika ada harap dapat berkongsi dengan saya diruangan ini…mereka juga perlu berpantang kan!.

5 comments:

Sz said...

sy bersalinkan anak kedua c-sec kak...pantang? cam biasa, lebih mudah drpd bsalin normal anak pertama..heheee...sy berbengkung spt biasa juga, tp pki bengkung spesel utk c-sec...beli kat bengkungmoden.com ...

Sally said...

SZ
o yer ker senang aja ya!..emm ada pakai batu tunku tak Sz.. or just berbengkung saja..tunku tapak kaki jer la ya..

Unknown said...

Ngko borak la ngan Mazny..anak aku semua ikut tingkap...

Intanaziela said...

Intan tak ada pengalaman sendiri sebab bersalinkan hadif secara normal..tapi ipar biras semuanya bersalin secara c-sec...nampaknya tak de apa2 yang menakutkan..cumanya tak boleh berurut terus dan tak boleh berbengkung. Makan pula pantang aje macma orang normal berpantang... kalau tak silap banyakkan makan sup ikan haruan..cepat kering luka kata orang.. :)

Sally said...

Arman
O mcm tu saya kena tanya Mazny nnt.

Intan
Hah ah kan..o.Sup ikan haruan. emm ada tak selain dari sup tu yg boleh cepat baik kan luka..adik saya ni tak makan la pula ikan tu.