NuffNANG

Tuesday, January 12, 2010

Tips Tidur Nyenyak

Ya..semalam saya telah mengaplikasikan kaedah ini...badan rasa penat setelah 2 ke 3 hari ni begitu rajin mengemas rumah...itupun masih tinggal bilik bawah belum lagi saya kemaskan. Semalam saya ingin tidur awal..seawal jam 10.00 selepas melayan cerita Taming of Heir..apalagi kalau bukan cerita korea saya tu.

En. Director telah hanyut dibuai mimpi ketika lepas solat isyak.Lena disofa..saya membiarkan saja..asalkan dia tidak mengganggu tontonan saya. Konon selepas tamat cerita dan membersih dapur saya akan terus ke kamar tidur melelapkan mata tapi nampaknya tugas isteri tidak habis disitu.. menghantar lipatan baju ke bilik Sara saya jadi rajin,hilang rasa ingin tidur tadi. terus mengambil penyapu dan mengemas bilik cik mek....

Jam 11.30 tamat. ah...ruginya masa tidur saya. Selepas mencuci muka dan basuh kaki saya naik ketilam..mata masih terbuka luas. Sementelah losyen ada disebelah saya terus menyapu ketangan..dan tapak kaki....merenjis sedikit aroma wangi RM5 yang saya beli di Hinode shop ..rose buds ke bantal dan tilam..terus perlahan baring...sehingga deringan jam 5 pagi..baru saya terjaga..hah it's work maaa...badan rasa segar.. aja pagi ni....senang kan!!..tidur nyaman dan nyenyak tanpa mendengar dengkuran En. Director (kalau budak kecil berdengkur dan mengigau memang look sweet tapi kalau yg dewasa ni rasa nak terajang jer..hehe) dan tanpa menyedari cik mek merangkak naik katil dan tidur disebelah saya...ahhh..tah bila dia akan tidur sampai pagi dibiliknya..

3 comments:

Anonymous said...

hello... hapi blogging... have a nice day! just visiting here....

m-i-o said...

ahkak! kejam tau statement :P

Sally said...

Cik mio...hahhah statement membunuh tu..