NuffNANG

Wednesday, April 14, 2010

Dilema Nusantara

Berkesempatan bertemu seoarang rakan lama seamalam membuatkan mata saya hari ini bengkak..garis kembang bawah mata..bukan sebab kisah-kisah silam mahupun perkembangan terkini yang kami gosipkan membuatkan saya tak lena tidur malam. Dia, teman lama saya semasa di UiTM dulu. Banyak yang kami ceritakan dalam tempoh 1 jam setengah tu...dari si anu tu..gitu-gini..si melah ni gitu gini..saya ni gini gitu gini, dia pun gitu-gitu..ehehehe...tapi satu soalan dia yang membuatkan saya berfikir dari semalam hingga saat ini bilamana dia bertanya..adakah saya masih mmebuat artwork?...ARTWORK!!!..ah dah hampir 11tahun saya tak buat artwork..jari-jari kentot(pinjam kata Cik MIO) saya ni pun dah gagal untuk melakar sebarang hasil seni.. langsung!!

Paling terkini saya menggunakan khidmat jari kentot adalah untuk melepa kek!!..ahha..masa tu memang terasa khidmat jari kentot amat berharga meskipun kek tu tak ada lawanya pun...pada pandangan mata saya sendiri pun memang nampak sangat semememehnya.. kalau saya sendiri dah kutuk hasil khidmat jari kentot apatah lagi en.suami..tapi pada hari penghasilan kek tu en.suami baru berbaik-baik dengan saya jadi alkisahnya tiada sebarang komen negatif atau positif yang lahir dari mulutnya.Susah nak menduga..mungkin dia nak kutuk tapi memandangkan sesi berdamai baru berlangsung agaknya dia pendamkan saja kot...biarlah dia dengan labunya..hehe.

Oh berbalik kepada kisah artwork tadi..semestinya orang berjiwa seni macam saya (..pstt..KONON)akan merasa sesalan yang amat sebab dah lama menyepikan diri dari bidang sebenar..nak pula bila mendengar macam-macam bisnes seni kengkawan buat..disitu juga hati bagai meronta-ronta ..nak buat juga. Lalu status berkhayal dibawa dari siang ke malam, siang balik sehingga saat ini..otak yang dah sedikit tepu ini cuba menongkah arus..seni apa yang harus saya buat...adakah bermula sebagai hobi yang saya harus ketengahkan... tapi saya ni hobi terlalu banyak.. dari mengambil gambar,memasak, berkebun, menjahit pun ada..so..mana yang lebih ni??tak kan semua saya nak buat?..patutlah en.suami cakap..susah orang banyak hobi ni...

Tapi ada sesuatu yang kawan saya katakan menarik perhatian saya..dan relate dengan hidup saya serta kreativiti tgn kentot ni...apa agaknya Catan Naif mampu membuat saya COMEBACK dalam bidang ini..emm..tunggulah hasilnya..fikir-fikir..hehe..boleh ke orang macam saya ni buat COMEBACK!!..ceh..ingat kan artis jer boleh buat COMEBACK...

Psst: pun saya masih keliru..antara KENTOT @ KETOT..ekkeke..dalam N3 ni..misteri kan!!

3 comments:

mama | sarah | syimir said...

kentot=kentut kah? hihihiiii...

Sally said...

Suzi..ya ada unsur persamaan disitu..hehe.

m-i-o said...

kahkahkah! si suzi punya pemahaman di atas sgt menggelikan hati :P

ketot = kemetot = kontot

kak, banyak hobi kan bagus. maknanya kita ada byk bakat gitu :P

tu blum try memancing lagi tu. entah2 lagi berbakat dari belacan. hihihi!