NuffNANG

Wednesday, April 28, 2010

Saya telah lalai

Hati panas membara bilamana dapat tahu si anak mendapat ranking paling teruk dalam kelas..terdahulu sebelum itu saya dihujani dengan pelbagai aduan tentang sianak yang tidak membuat kerja sekolah,sering tidak membawa buku dan memang rasanya cukup memalukan diri saya sebagai seorang ibu.

Bersemuka dengan si anak yang telah menerima beberapa cubitan merah dipangkal pehanya menginsafi diri saya yang saya pasti memang telah lalai dalam mendisiplin diri saya dan anak.

Memang saya tak sangka sianak yang berumur 8 tahun itu petah sungguh berkata-kata ..seolah dia berada di tingkatan satu layaknya. Kalaulah saat itu saya sempat merekodkan apa yang sianak ucapkan..pasti kalian juga bisa menanggis mendengarnya..

5 comments:

mama | ayah | sarah | syimir said...

sungguh saspennnn...anak2 sy ntah apa plak kes nya... ;)

Sally said...

dari apa yang dia kata..seolah kami(akak dan husbnd)ni tak memberi perhatian pada dia..setiap susun bicaranya mcm dah dilatih berkali-kali..memang silap kami pun sebab ambik mudah sangat dgn cara dia belajar..

Norhayati said...

Akak...apa2pun kita kena muhasabah diri kita...mungkin benar apa yang dikata...x mungkin kita akan dpt kejayaan & harapan dlm masa serentak...kita kena buat pergorbanan salah satu antaranya..

apa2pun situasi kita sama:(

-Yati-

Sally said...

btul tu Yati..mendidik anak sekarang mmg sukar berbanding dulu..lalai mendidik anak ni umpama drive kat tgh highway...

Sayang.Ibu said...

kdg2 kita mmg terlupa dan terlalai.. tp better late than never kannn... semoga ianya tidak berulang lagi..