NuffNANG

Tuesday, June 1, 2010

Oh patutkah saya berdiet?

Sejak dua menjak ni nafsu makan saya membuak-buak..pagi mesti sarapan punye,tengahari tak miss jugak..malam makan lagi..dah la tu jenis yang heavy duty punya makanan. Memang saya tak perasan berat badan mencanak naik umpama bursa saham. Semalam baru saya notice yang saya dah GEMUK!!!..tidakkkkkkkkkkkkkkkkkkkk!!!!!!!..

Saya sangat phobia menyebut perkataan GEMUK tu sendiri. Sewaktu mencuba sepasang kurung biru untuk menghadiri majlis tahlil seorang jiran saya semalam, saya, baru saya perasan yang saya tak dapat nak mengenakan kancing nya lagi. Saya cuba kurung kuning pun sama. Time tu jugak saya rasa nak berguling-guling meraung dan menyesal makan sampai tak ingat badan. Apa harus saya buat ni. Berkali saya bertanya en. Suami adakah saya gemuk?..jawapan jaga hati saya mengatakan you look ok dear!!..nyampah!!..penipu besar betul..huhuh

Menyesal saya tak menimbang berat badan ketika berkunjung kerumah mak saya hujung minggu yang lalu. Saya masih perasan yang saya kurus agaknya..kalau dulu 43 agaknya sekarang mahu cecah 48 kot. Saya kena cari alternative lain ni.Nanti tak pasal2 saya dapat dianugerahi gelaran CIK KOBIS lagi..

10 comments:

Min Aina Ila Aina said...

Keadaan kita sama...kain baju kurung dah ketat tang punggung. Kakak saya kata jangan lengah jaga badan.

Sally said...

MAIA..
Salam kenal..hah tak sangka ya..kita punya keadaan yang sama...jom apalagi harus kita kembali menjadi kurus dan solid begitu..katakan TIDAK pada makanan..tapi baru terfikir nak makan nasi daun pisang tengahari ni..oh nafsu.!!cmner ni??

Umie said...

aik? akk gmOk tang mana? uhuu

Sally said...

anis..rasanya berat badan pun dah bertambah kot..kain tak kancing tu agak2 tang mana ya??ihik

IntanSham said...

hhuhuhuuuu...saya pun takut gak, bila incik suami dah blk, mesti saya pun makan byk balik.. kalo dia xde, jarang2 amik dinner. tp nih dia ada.. semua complete.. brekpes-lunch-dinner... ngeeee

lady lavender said...

43kg kurus sgt tu sally he..he..48 kira ok laa..(cakap org pandai kalo kena diri sendiri susah hati jgk ..ha..ha)

Sally said...

Intan..saya ni kalau en.suami night shift ni lagi la kuat makan..berdua dengan anak dara mmg setiap kedai area rumah ni dah try menunya..makan mcm2..cuba masak pun mcm2..tp bila en.suami ada..kurang la sikit..apakah akak tension dia kerja shift??ekeke..alasan la tu kan!

Lady Lavender
hahahha..saya harus cegah sebelum cecah angka 48 tu..maklum pepohonan renek macam saya ni kalau berat lebih 48 kg tu cepat sangat nampak bulatnya...ekkeke..phobia sebab dulu berat pernah cecah 60kg oo!!..kalau pokok renek tu..nampak cm rimbun jer!!

mak encik | SZ said...

adehh kak, naik tang pinggang je kot...ihikss....

m-i-o said...

alahai ahkak ni - setakat 48kg tu - baru berat bontot sy je tu. kahkahkah!

kasi tembam sikit baru lawa pakai kebaya :P

sementara ada selera nk makan ni, baik makan aje. bila smpi hilang selera - apa lalu kat tekak semua pahit padahal perut berbunyik2 lapar - uiiii masa tu memang seksa la :(

Sally said...

Sz..
naik tang pinggang tu yg tak tahan..nak kena oter la zip kain tu nmpk gayanya..

MIO
hah.ni masalahnya kebaya yg ada dah tak longgar lagi dah ni..
psst: akak tak nak rampas gelaran ratu kebaya dari hang..