NuffNANG

Wednesday, September 15, 2010

Nak buat ker

tak nak buat open house tahun ni. Macam tahun-tahun sebelum ni pun tiap kali datang raya saya akan mencongak-congak duit balance hari yang ada atau yang sesuai untuk buat open house. Selalunya terdetik dalam hati tak mahu buat open house tapi last-last minute akhirnya buat jugak.

Tahun lepas memang cadang tak nak buat open house langsung tapi bila en.suami pergi memancing dan dapat ikan kembung, ikan sardin banyak yang amat..akhirnya buat jugak open house dengan menu laksa kelantan dan laksa penang. Jenuh la bersilat kat dapur nasib baik jugak cik bonda datang menolong..sediakan laksa kelantan..tahun ni cik bonda mungkin langsung tak dapat datang sebab menjaga cik nenek dirumahnya. Nak harapkan Cik kakak yang tinggal berhampiran untuk membantu rasanya jauh sekali memandangkan cik kakak sedang mabuk2 akibat berbadan dua. Cik adik ??...pun x dapat menolong rasanya memandang korinnya..sentiasa mahu berdampingan dengan dia. Nak harapkan en.suami ..oh memang jauh panggang dari api. Tolong kritik boleh la kot. Anak dara langsung tak boleh diharapkan.

Faktor masa jugak memainkan peranannya. Hujung minggu ni sudah ada yang mengajak saya kerumah terbuka sementelah masih ramai kawan-kawan. Hujung minggu depan terpaksa ke PD..untuk company trip. Minggu selepasnya en.suami punya company dinner Sabtu malam. Ah kalo sudah hujung2 raya malas pulak rasanya nak buat open house lagi.

Selalunya kalau saya tak mahu buat ramai pulak yang mahu bertandang kerumah...penat weh..balik kerja bersilat sebab ada yang buat kunjungan sebelah malam. Esoknya begitu jugak..sebab tu tahun2 dulu saya terpaksa jugak buat open house..tapi yang geramnya bila dah buat ada pulak yang x dapat hadir in last minute. Tahun ni macam tekad jer tak mahu buat lagi...tapi dalam kepala dok mencongak-congak jugak menu apa yang nak dimasak...hehe.

5 comments:

Yuyun@HanLeeYun a.k.a. KuLaT_NaKaL said...

tak yah wat lah kak..heheh

Rohaiza said...

doakan le saya cepat sembuh ya...insya allah saya boleh bantu sekadar yg mampu

lady lavender said...

tahun ni sally memenuhi jemputan aje la kot..pi mkn umah org aje hee.hee..

penjejak maya said...

salam,

buat la ikut kemampuan ye..

mak encik | SZ said...

best buat...terus jemput dtg semua beramai2, tp penatttt dan tak dpt nak fokus layan tamu sgt kot ...

tp klu tak buat penat berkali2 bila tamu dtg mesti nak masak2 spesel kan tp dpt fokus layan tamu...

heheehe, mana2 la kak... :)