NuffNANG

Wednesday, October 5, 2011

Akak pun tak mau KALAH

hhh OK!!!.Maka dengan ini akak istiharkan diri akak termasuk dalam golongan BF mom's...tetiba tukar membahasakan diri akak..oh..sungguh teruja disitu..kenapa tetiba hari ni nak bahasakan diri ahkak@akak pulak..sebabbbbbnyaaaaa...rata-rata golongan yang fully BF ni masih muda..cuma akak jer yang tua tetiba nak belajar tentang BF ni...hahha..jangan gelak lebih..nanti akak SENTAP ok!!!..cukup!.

Sepanjang mengandungkan sihero ni saya bercinta sikit-sikit dengan BF ni..bermula dari 0% of knowledge...sumpah dik akak baru tahu apa itu istilah-istilah dalam pentyusuan susu ibu..sungguh terasa rugi pulak sekarang ni bila tak cuba mengenalinya 9 tahun dulu. dah tua-tua gini baru nak bercinta kan!...mungkin dulu harga susu formula tak semahal sekarang ni. Setahu saya hanya L.ACTOGEN formula milk sahaja yang boleh dikategorikan sebagai susu yang mampu dibeli..tapiiii bila tengok orang lain beli brand yang mahal macam kesian pulak bila anak kita cuma minum L.acto.gen jer kan. Akhirnya kita pilih la B.blac..S.26 mamamil yang kosnya satu bulan sama dengan breastpump yang paling cikai mungkin bagi orang lain tapi mampu milik bagi saya. Saya terpaksa lupakan seketika tarian gelek oleh cik corelle yang telah memikat hati saya didapur Mak Ngah...sungguh pun hati saya meronta-ronta mahu menghidang rendang ayam tatkala raya haji Nov nanti..

6 comments:

lady lavender said...

better late than never. selamat menjoint kelab mom's fb heehee..anak kita pun sampai skrg belum stop lagi :-)

lady lavender said...

hahaa..fb pulak!! correction BF (gara2 hari-hari ngadap fesbuk hihii..)

Sally said...

LL,
Saya sedang BF sambil berFB..boleh gitu..hehhe..yeahhh mak dah register noks!.

mak encik | SZ said...

dah rejeki dak asyraf kak...
dapat menenen..ihikssss...

Sally said...

Sz,
tu la kan!!.dari ngandung lagi dok sibuk pasal BF ni..harapnya boleh bertahan sampai umurnya 2 tahun..

m-i-o said...

nak ke neo leaf? :D

instalment pun bulehhhhh...

jange ghoyak takdok pitih, paka corey tahe sapa tujuh keturune! ghugi ahhh kalu tok jadi buwi...comey2 blako nihhhh...mughoh doh!