NuffNANG

Tuesday, February 23, 2010

T***L..

Kau datang kepadaku berlari-lari…tolong…Pagi sebelumnya saya mendengar lagu yang dinyanyikan oleh Arwah Sudirman berkumandang di radio Sinar FM. Malam tadi En. Director bercerita tentang makhluk ni yang dikatakan telah berada dia kawasan perumahan kami. APA KES??. Saya yang memang dah sedia penakut ni…menambahkan lagi ketakutan saya malam tadi dengan mencampurkan khayalan minda tentang makhluk ni. Akibatnya pagi ini bawah mata saya menjadi lebam akibat kekurangan tidur. Paling saya bimbang adalah tentang 2, 3 keping not merah yang berada dalam wallet (wallet ya..sebab saya guna lelaki punya beg duit tau)saya. Bila En. D ceritakan tentang jiran-jiran disebelah hujung perumahan memberi warning pada dia tentang kehadiran tetamu yang tak diundang itu lantas fikiran cetek saya mulai risau tentang gadget-gadget kesayangan saya.

"err bang ..t***l tu just ambik duit jer ker atau benda-benda lain lagi"..

"duit ajalah..simpan baik-baik duit awak tu.." En. D pun turut warning saya.

Gulp!! Saya menelan angin..ayor liur kering dek ketakutan yang amat. Khayalan minda saya mula merangka-rangka cerita-cerita seram berkaitan makhluk ni. Ada satu cerita yang saya pernah tengok dimana makhluk ni menghisap ibu jari tuannya apabila tidak dipuja dan diberi makan.. arghh takutnya saya.

Walaupun musim panas..saya terpaksa juga berselimut..sungguh penakutkan dan setiap saat saya melihat jam sambil terlentang dan berfikir bila hari akan siang. ..dan bila saya dapat melelapkan mata sekejap tetiba saya terasa badan ditindih sesuatu dan saya menjerit sekuat hati dan hakikatnya memang saya telah menganggu teman sekatil saya…nyata jeritan itu mampu menyedarkan En. D yang tidu membontoti saya.

"Kenapa?"..dia hanya berpaling.

Saya berpeluh-peluh.. takut..sangat takut..

"Abang..boleh jangan tidur jauh dari saya"

"Kenapa?..apasal menjerit pukul 3 pagi ni?

"Ada sesuatu.."..malas saya nak bercerita panjang..

Tidur mengiring..jangan tidur terlentang..arah En. D.. dan sampai la jam 5.30 barulah mata saya mau pejam dek keletihan……..

9 comments:

mak encik | SZ said...

haaaaa?
betul ke kak?
tak penah dengar lagi berita ni....
syerammmmmm

Sally said...

hah ah..la Suzy..akak baru dengar semalam..berita semalam ni..baru lagi..belah-belah hujung selasih 4, 5 sana nun kot..tp area kejiranan kita gak kan..apa2 pun kena hati-hati..hu2.

Anonymous said...

Amalkan baca ayat Kursi tiap2 pg n ptg..insya-allah,kita akan dilindungi Allah..

Anonymous said...

ermm...Amalkan ayat Kursi kak...sape la yang masih berminda jahiliyah di zaman nie...

Sally said...

Anonymous..Insyaallah akan amalkan selalu..thanks for the advice...hhe tapi percaya tak percaya tetap gak la gi beli kacang hijau tuk dia buat kiraan matematikn.
Suami suh letak sikit tpi akak letak banyak ..takut tak sampai siang dia dah abis kira lak..hehe logik ker? yer la T***L moden la katakan..kut 2 dia main congak jer ..heh.

Emma said...

dia amik not 50 jer sis..wallahualam.dah beberapa minggu dengar kisah ni..al takut juga huhu..mintak jauh laaa

Sally said...

emma yer ker mmg dah ada yg kena la ya....tak senang nak tidur lena la sejak dengar ni..

Tuannya org area perumahan kita gak ker?

Unknown said...

kalu mu takut ko hantu.. maka hantu suka la ko mu.. bandingkan mana lebih berkuasa ..Allah atau toyol tu.. orang tak yakin pada Allah atau kurang yakin maka senanglah syaitan dekati.. baca Quran tu banyak2.. biar malaikat masuk bukan setan yg masuk...

Sally said...

abe..bukan takut sangat pun tapi risau ngan duit aja.. tu yg jadi takut tu.takut duit hilang.maklum ler bukan senang nak dpt duit sepoloh ringgit pun kan.