NuffNANG

Monday, June 28, 2010

Dengan rasminya..

dapur gobok akan dibuka lagi 2 hari cuma, setelah sekian lama dapur gobok berasap nipis jer tapi kali ni dapur gobok akan dibuka dengan rasmiya untuk 2 hari satu malam sempena lawatan yang tak berapa mengejut dari MIL and the gang.

Kebiasaannya dapur gobok dibuka ikut selera tekak 3 beranak jer tapi kali ini dapur gobok kena masak dengan sedikit serius untuk beberapa org tetamu..kononnya. Kalau dapur Malus Domestica sibuk dengan kunjungan mak Jah, saya pula akan sibuk dengan kunjungan MIL and the gang.

Kelam kabut jugak jadinya bila masa yang tinggal tak seberapa, memandangkan dapur gobok baru beroperasi secara tidak rasmi oleh tempahan cookies lagi untuk majlis pertunangan dan perkahwinan saya teman sepejabat hujung minggu yang lalu. Oleh itu masa mengemas dan membuang sesawang adalah telah diabaikan. Cuma semalam baru sempat operasi bermula diruang tamu..dan khabarnya..setiap ruang kecuali master bedroom bakal diambil alih MIL and the gang.

Pertukaran cadar, mengvakum,melipat kain juga mengemas bilik sianak dara adalah perlu bagi memastikan rumah tidak dikutuk. Toilet jugak harus bersih,nanti tak pasal kena kutuk macam kat N3 ni...malu orr.

Beberapa menu sedang digodek dari dapur-dapur chief2 tersohor kerana kepakaran dapur gobok tidak pernah beroperasi di dapur MIL..cuma time-time begini adalah suatu kemestian agar masakkan dari dapur gobok menjadi igauan tetamu yang datang..eceh..macam lah terror sangat masak. antara menu yang bakal dipersembahkan adalha seperti berikut sayur kobis goreng & park choy. Ikan kerapu yang dipancing en.suami dimasak payau+kelat sweat sour,telur dadar tembelang,tom yam campurtolak,bahagi,darab=campak2 jer...ini untuk lunch, untuk sarapannya just masak nasi lemak ajalah..err dinnernya..nak masak apa ya??orang tua biasanya makan apa untuk dinner tak kan nak hidang fries jer kot..for sure diaorang nak nasi jugak kan..err.. godek resepi lagi la nampaknya..

4 comments:

mak encik | SZ said...

hahaaha...kang ada jiran dtg bawak mangkuk tingkat ni kak! (saya la tu..kuikui)

IntanSham said...

wahhhhh sakan kakkkkk... busy habes laa akak pasni.. ahaksss

m-i-o said...

wah! ini pakej 3 hari 2 malam beserta hidangan buffet ke kak? hahaha!

selamat menjamu para tetamu :P

Sally said...

Sz..hhehe..kot baliknya nnt kosong jer mangkuk tingkat tu kang..naya!..ekke

Sayang.Ibu.
penat weh..nak ngemas pelbagai

MIO
Ni sib baik bukan pakej seminggu ni..pakej lengkap gini penat weh..ekek..housekeeping pun ya..tukang masak pun ya..pelayan pun ya..kalah hotel 5 bintang ni..