NuffNANG

Wednesday, September 15, 2010

Serius ni..

saya gian betul nak berblog..rasa macam dah sebulan tak jengah gobok ni.. tengok rumah-rumah lain macam-macam cerita raya ada. Tak lewat kot untuk saya ucapkan Selamat Hari Raya buat semua blogger2 yang bertandang ke gobok. Jika ada tutur kata yang tidak menyenangkan semasa berblog mintak maaf banyak-banyak..maaf zahir dan batin. Masa sambut puasa pun lewat jugak saya wish...sambut raya pun lambat jugak..hehhe..saya ni jenis yang ketinggalan keretapi kot.

Ini semua gara-gara menamatkan perkhidmatan BB tempohari la. Bila nak guna nak beli top up seminggu rasa malas pulak..last-last terpaksa la biarkan sahaja blog tidak berupdate. Lagipun saya fikir mana la saya ada masa sangat nak berblog perlabagai..nanti hangus lak rendang kat dapur. Dari hari Rabu sebelum raya Jumaat tu saya dah bercuti...yang sebenarnya saya punya cuti bermula Khamis sebelum raya tapi hari Rabu saya terpaksa ambil emergency..bangun subuh tu konon nak menemankan anak dara bersahur la..tapi tiba-tiba saya pening dan muntah-muntah..shaking gila sampai nak berdiri pun tak larat...nak pergi klinik ambik mc pun x larat..senang tambah EL jer la...hhaha.

Tahun ni saya tak baut rendang sendiri lagi..sampai rumah bonda saya tengahari Khamis tu rendang daging dah siap..tangkas betul betul bonda saya tu. Dia tinggalkan saya untuk masakkan kuzi ayam dan roti jala jer. Tapi disebabkan first time saya buat kuzi saya rasa saya gagal.. walaupun en.suami makan dengan lahap tapi saya masih rasa ada kegagalan di situ...roti jala pun rasa fail juga..sebab dah terbiasa buat guna acuan besi tu tetiba bonda bagitahu acuan tu tak ada..adusss..time tu terus rasa tak ada feel roti jala dah..time buat la ceper yang dah lama tak guna tu pulak buat hal..melekat gila, akhirnya terpaksa guna non stick pan yang sizenya cuma sebesar piring kuih..jadilah kecik-kecik jer size rotui jala tu..lipat oklah..nak gulung macam cinonet sangat..hhah itulah antara alasan-alasan kenapa tak ada gambar roti jala mahupun kuzi ayam.. boleh terima tak?..hehe.

Opps sebelum lupa pagi raya tu jugak saya buat nasi kunyit style dapur Malus Domestica tu dan pekena dengan daging kurma hitam,sambal belacan dan jugak jelatah.. kenyang sampai esoknya..hhe...pun gambar tak ada sebab mood mengambil gambar tak ada sebab kaler nasi dah lebih kurang kaler baju raya saya takut korang salah tengok pulak mana satu nasi kunyitnya mana satu baju saya....alasan lagi...hhehhe

3 comments:

TopsyTurvyMum said...

Salam Aidilfitri buat Datin Sally sekeluarga..

mak pun tak snap gambar juadah raya yg buat sendiri hihi..takde mood..penat ye jugak..terkejar2 pun ye jugakk..

hehe..rugi tak dpt tengok nasi kunyit ngan baju raya org yg buat nasi kunyit tu:D

Yuyun@HanLeeYun a.k.a. KuLaT_NaKaL said...

akak, duit raya takde ke??ngeee...

Sally said...

TTM kah2..mak satu family tak berapa sedondong baju raya tahun ni..cuma leh sdndg dgn nasi kunyit jer..hehhe..Selamat hari Raya buat Cik Puan Dapur Malus Domestica sefamily..

Yuyun,,
kih2 tahap pemberian duit raya adalah mengikut kategori tahap umur tahun ni..hehhe ..meh datang rumah..
pss: tau tak mana nak repair flash kamera .huhuh..flash meragam la..