NuffNANG

Tuesday, June 30, 2009

Ishhh berlagaknya dia

Seawal bertugas hari ni saya menerima satu panggilan dari customer saya. Saya akui memang itu kesilapan saya pun begitu janganlah berlagak mentang-mentanglah baru naik pangkat jadi EKSEKUTIF. Baru eksekutif bukannya MANAGER.Memang dia tidak memaki hamun saya tapi kata-katanya seolah-olah meletakkan kesilapan saya pada puncak yang tertinggi..waduh..ini memang mengganggu gugat mood rajin saya hari ni. Kot ya tau itu adalah satu kesilapan tegurlah dengan cara berhemah. Ini tidak terus menepis dengan lagaknya.
"you tak perasan ker you dah letak 6 ..bukannya 7"
"ah ya ker, maaf mungkin saya tersilap save file tu"
"ish tak semak dulu ker sebelum e-mail"
"maaf , saya tak perasan la, saya perbetulkan dan e-mail balik pada you ya"
"berapa lama nak I tunggu?.,I tengah update ni"
"dalam 5 minit"
ketepuk telefon diletak.Ish geramnya. Inikah orang melayu yang penuh dengan budi bahasa..kempenlah apacara sekalipun kalau kesedaran dalam diri tak ada.. alamaknya kempen tinggal kempen jer lah..

No comments: