NuffNANG

Thursday, November 18, 2010

Dan semalam pun hujan..

lagi lebih kurang jam 4 petang waktu Malaysia..benua Australia saya kurang pasti. Setelah melantak nasi kalerful tu..saya macam ular sawa kekenyangan..masuk selimut dan berkuak lentang diatas tilam angin. En.suami syok dok bukak youtube dan dan ketawa mengengkek sorang-sorang..lawak apa yang dia tengok kat youtube tu pun saya tak tahu..siap meleleh airmata gelak. Si anak dara diluar..bermain titisan-titisan hujan dari atap rumbiabata rumah.

Saya terfikir mereka-mereka yang sedang menjalan ibadah korban pasti agak sukar sedikit dengan keadaan hujan begini. Ketawa en.suami membantutkan alasan saya untuk berpusing 360' atas tilam angin tersebut. Kacau sungguh!!. Saya kedapur menjenguk ke dalam perut cik peti ais..eh.eh.. ada pulak gerangannya cik enoki yang saya beli sabtu yang lalu..masih segar bugar lagi..lantas saya terbang ke Jepun singgah rumah Hana mengkopi ( x yah paste la resepinya...ya) resepi. Hujan pun dah semakin reda..boleh la layan enoki goreng panas2 sambil minum nescafe segera..

Hanya saya sorang yang mentekedarah enoki goreng ni..en.suami yang tengok fresh enoki tu cakap apa benda ni..macam s***ma jer rupanya..adakah??? x sayang mulut betul en.suami..
Saja jer saya tayang ala-ala lebih kurang kat rumah hana gak...hhaha..kata mengkopi kan!

7 comments:

Sayang.Ibu said...

eh boleh goreng ek? kena try nih..
kak sally..anda ditag.. :)

makcikkantin said...

tak tau enoki boleh goreng...
kat sini pun hujan je, henti kejap, hujan balik....mck pun dah ala ala demam ni..

Sally said...

Syg ibu,
hahha..ni fist tiem akak masak guna enoki ni....nnt akak jawab tag tu ya..

MCK..
rindu kat mck..Sally pun baru tau menda ni boleh dgoreng...musim hujan kan..tapi best jugak sekali sekala dlm setahun mcm ni....mck jgn main hujan kaut sgt tau..nnt makin teruk demamnya..hehe.

TopsyTurvyMum said...

kalau m'sia kul 4p.m..melb 7p.m dahhh..tapi still terang kalau musim skang ni..

enoki...ku tak pernah membelinya:)

saat omar said...

Minggu lepas saya balik Air Tin..lupa nak kasitau

Sally said...

TTM,
beza 3 jam la ya..mak tak reti menghitung nyah..hehe...maksudnya mak baru balik kerja kul 7 hang dah nak masuk tido la ya.hehe..itu enoki pun baru pertama kali daku mencubanya nyahhh.!!

Sally said...

En.Saat,
balik sebelum raya ker??...semua sana ok ?