NuffNANG

Wednesday, November 17, 2010

Hujan renyai-renyai masih...

ada ketika saya mengorak langkah meninggalkan opis petang semalam...dapat tidor memang liat nak bangun semula ni tapi..saya terpaksa merajinkan diri memasak bila sampai rumah petang semalam. Ikut hati nak saja kuak lipur lentang atas tilam angin baru yang dibeli en.suami..telah siap terbentang depan TV...bila fikirkan siapa lagi yang nak menyediakan juadah pagi raya terpaksalah gagahkan diri memasak....nasib baik dari hari semalam lagi en.mahmood dah balik bawak auranya. Sebab kedua(tetiba jadi kedua ??)mana ada orang nak jual nasi lemak pagi hari raya kan..lainlah kalo yang jual tu cha ya nun alif ataupun ka.e.ling..adakah??..sungguh tidak relevan disitu kan..heh!!..

Akhirnya saya buat keputusan masak kari dada ayam but more vege than meat..ada carrot dan kentang serta cili. Ayam masak baling-baling Bali ringkas, acar kobis timun dan nasi color of ranggoli hujan panas. Masak siap-siap dan tapau kerumah mak di S.g. B.e.si. Hampir jam 12 mlm baru siap. Subuh-subuh hari dah terus memecut dengan kelajuan 60km/sjm..apalah en.suami ni..geram saya dibuatnya..saya nak cepat-cepat sampai disana..nak masak nasi dan pelbagai lagi...mahu saja suruh dia stop dan biar saya yang pandu...

Ini gambar yang saya capture setelah nk ngap lagi sekali sebelah petang. Awal2 tak sempat eden nak mengambil gambar ehh..tak ada make up2 pun ..tayang yang dok bersimpuh jerlah...rasa kekok nak guna cik nikon saya tu..lama sungguh x mengambil gambar guna dia.. asyik guna camera phone jer sejak Cik Flash rosak.

2 comments:

TopsyTurvyMum said...

Nasik hujan panas..siap blue color tuu...tu la kot jadi ranggoli color hehe..
kalau mak buat nasi hujan panas, habis segala color guna kot..eh, icing color boleh tak?? teringin taruk gold color:P

Sally said...

TTM,
mak memang guna color from from icing color tu nyah!!kaler lain dah habis..tu pasal ada kaler biru..hhehe..kaler gold ada ya??..mak rasa org berebut mkn kot sbb ingat emas..mana tau jadi mcm ayam..kluar telur emas tapi org x kan kluar telur kan!..ihik..