NuffNANG

Wednesday, December 24, 2008

Hati Yang Resah

Pernah alami apa yang aku alami..tak tau mana yang tak betul. Risau tak menentu.Resah gelisah bagai ada sesautu yang menghimpit perasaan akun jer, sebu rasanya dada ni.Banyak perkara yang rasanya berkecamuk dalam benakku.
1.Teringin nak balik kampung-aku rindu kat nenek aku kat kampung tu, rindu nak tengok wajah yang dah makin dimamah usia ni..rindu nak dengar suaranya, rindu nak dipelukknya, rindu nak dengar pujian dia, rindu segalanya tentang nenek yang kami panggil "MEK" tu..kali terakhir aku bertemu dia dalam bulan May 2008(masa aku tulis ni aku tak dpt nk tahan airmata aku...huhuhu)...maaf aku tak dapat nak menahan sebak. Aku nak balikkkkkkkkkkkkk
2. Aku belum daftar sekolah agama untuk Sara lagi, hanya tinggal beberapa hari saja lagi sebelum penggal persekolahan dibuka.
3. Aku belum bayar segala hutang piutang untuk Jan 2009, keta, rumah,kredit kad,rumah transit Sara.
4. Kerja2 kat opis yang banyak-almaklum Jan 2009 will be coming soon byk contract yang menanti.
5. Buku sekolah Sara belum beli-tah bila nak pergi beli aku pun tak pasti.
6. Hari Lahir mak mertua aku-1st time aku tau tarikh hari lahir dia sejak dh kawen 8 tahun ni...apa aku nak beli ya..
arghhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh.
7. Aku tak dapat cuti.................agaknya itulah masalah utama aku kot.

1 comment:

Rohaiza said...

uwaa...coretan tentang "mek" ni sedih tul...isk-isk..banyak kenangan kita dengan dia..ingat tak waktu kita masih kecil dulu dia datang rumah kita kat pasir mas, selalu bawa kuih...dalam raga biru dia...waktu tu dia masih kuat lagi...waktu dia jaga kita masa mak gi mekah..ya allah panjangkanlah umur dia...tapi andainya dia pergi dalam waktu-waktu terdekat ini tempatkanlah dia dalam golongan orang-orang yang soleh. Sal..rasa macam nak balik kampung semula...nak jumpa balik ngan dia...isk--isk...sedihnya...