NuffNANG

Monday, December 29, 2008

Resah itu Akhirnya terjawab

Sungguh aku tak merancang untuk balik kampung kali ni, ia berlaku macam petik jari jer.."tap". Tup-tup aku dah berada di kampung. Memang ada niat dihati nak balik kampung namun rasa pelbagai excuse yang tak membenarkan aku untuk balik kampung. Akhirnya aku ambik keputusan yang aku tak pasti akan membawa kebaikkan atau sebaliknya.
Hari Rabu malam Khamis (24 Dec 2008) but kereta diisi penuh dengan alatan pahar dan carpet yang aku pinjam dari rumah mak mertua aku sewaktu kenduri kawen adikku Farah..cadangnya nak hantar kerumah abang ipar aku kerana mak mertua aku berada disana, on the way ke sana, bf aku call mak dia..huh??..dia berhentikan kereta di bahu jalan, nak balik Perak tak? he ask me. Why ??? aku tanya dia balik..bukan ker mak tak ada kat kampung? .. mak bertolak tghari esok untuk dt sini..bf aku jelaskan.
"Kalo kita balik malam ni, boleh la kita balik Kelantan esok pagi dari Perak. Aku termanggu seketika..suka hati awak la. Dipendekkan cerita kami patah balik, kemas kain baju dan bertolak dari SU3 dalam kul 12 mlm dan tiba kat kampung dalam jam 3.30 pagi..sib baik adik bongsu bf aku terjaga dan bukak pintu untuk kami, kalo tak alamatnya tido dalam kereta la. Pagi esoknya 25hb kul 9.30 pagi kami bertolak melalui Simpang Pulai untuk ke Kelantan..........yiehaaaaaaaaaaaaaaa..akhirnya aku ambik keputusan balik kampung..

No comments: