NuffNANG

Wednesday, December 8, 2010

Sakit betul...

peha saya dek kayuh basikal semalam. Jalan pun dah rasa kenkang semacam jer..tapi kecur liur tengok beaf steak kat rumah Hana sebelum pulang tadi buat saya teringin sangat nak dinner ala-ala omputeh gitu. Nak ke pasar malam cari beaf pun macam tak larat nak jalan jer lagi pula hujan renyai-renyai lagilah malas nak berlenggang lengguk ke pasar malam tu.

Balik rumah ada seketul dada ayam. Apalagi bila teringat ada sos Nandos kalau panggang boleh la lepas kecur kat rumah Hana nun..

Maka jadilah macam gambar kat atas tuAyam Panggang Simple..dada ayam yang montok saya rebus fully masak dengan garam. Angkat toskan dan marinated dengan sedikit minyak+lada hitam+sos nandos sikit+mayonis+oregano. Tak adanya saya nak perap berkurun..dalam 10 minit camtu saya dah leserkan kuali non stick dengan sedikit minyak agar tak hangus sangat ayam tu..panggang le barang seketika agar nampak garing-garing gitu...pastu angkat le. Sementara pan masih panas tu saya campakkan cili benggali, tomato ceri dan timun jepun yang dipotong nipis. Pastu baki perapan yang secoet tadi saya tambah sedikit air, serbuk lada hitam dan kicap..bukak api perlahan dan kacau bagi pekat..dah tu tuangkan atas dada ayam yang dok posing seksi dengan butterhead salad tu...tara...
=
=
=
=
=
=
=
=
=
=
Separuh masa pertama



Masa penamat
=
=
=
=
=
=
=
=

2 comments:

TopsyTurvyMum said...

Nyahhh...keji tau gambo last sekali tuu...hahaha!

tapi mmg patut pun licinn..mmg nampak sgt sedaappp!!

Sally said...

TTM,
tu mak dah tinggal balance secoet tu untuk hang tu..saat akhir baru teringat nyahhhh..heheh:p