NuffNANG

Monday, December 27, 2010

Sepatutnya

saya belum melalui fasa mengidam lagi..tapi 2 hari ni saya seakan tak berselera mahu makan, asyik sendawa angin jer..dari minggu lepas sendawa angin taklah begitu teruk tapi sudah 2 hari ni rasanya seakan ada benda yang mahu keluar dari tekak saya. Makan pun agak kurang berselera. Nasi lemak t***k 50 sen pun saya tak boleh habiskan. Tengahari langsung tak berselera nak makan. Saya cuma beli buah dan bila jam 4 ptg mulalah rasa nak makan macam-macam..tadi bukan main lagi saya nak makan mee goreng mamak..bila keinginan begini datang macam sengaja pergi rumah yang boleh gugel resepi tu..hanya sempat singgah rumah TTM dan tengok mee goreng mamak dengan udang yang terjongket 2 ekor atasnya..emm lazatnya. Tepat jam 5.30 berdesup balik ingat nak ke kedai mamak dan menempah sepinggan mee sebegitu..tapi ragu-ragu jugak takut keciwa dengan rasanya..nanti saya frust menonggeng pulak. Dalam dok fikir nak tak nak tu terus dah sampai halaman rumah...arghh kalau dah sampai halaman rumah nak melangkah keluar adalah ibarat bercinta gantunglah jadinya....

Perut rasa lapar tapi malasnya nak mengisikannya dengan makanan idaman...tak palah tunggu esok ajalah. Akhirnya demi melengkapkan keinginan perut yang kosong saya hanya membuat sandwich keju+celup telur+grill+makan dengan susu pekat. Emm sedap gak ditekak saya. Oleh sebab mood rajin agak berkurangan maka hidangan sandwich keju bertelur dimakan dengan susu pejat manis adalah tidak dapat dipaparkan...hehheh

2 comments:

Lady Lavender said...

take care yea sally...makanlah apa saja asalkan perut tak kosong. Tumpang happy sgt2 sbb rasanya memahami perasaan menanti setelah sekian lama :-)

Sally said...

LL,
thanks a lot and thanks for understanding too..hehe