NuffNANG

Tuesday, December 7, 2010

Penatnya..

kayuh basikal hari ni, mengambil kesempatan sempena cuti Maal-Hijrah saya dan en.suami berbasikal dalam kawasan Saujana juga...ini kes tak puas pusing satu taman 5 kali semalam..lepas sahaja solat subuh lebih kurang jam 7.15 kami dah mula mengayuh basikal. Amacam??test bukit ok?tanya en.suami ..saya iakan aja..teringin jugak nak uji kemampuan saya berbasikal setelah fobia menaiki basikal sejak terlanggar reban ayam 15 tahun dulu..ahh!! saya mahu lupakan..

Nampaknya saya tak mampu nak kayuh basikal menaiki bukit lagi, separuh jalan terasa lenguh nak mengayuh..lantas saya turun menyorong basikal menaiki bukit yang tak tinggi manapun..arghhh..sampai diatas..rasa macam mahu putus nyawa..serius..kalau tak fikir malu memang saya dah terbaring ditepi jalan..pandangan jadi kabur dan kelam..15 minit berehat barulah saya mampu mengayuh basikal kembali.. kali ni saya exchange basikal dengan en.suami..baru selesa sikit mengayuh basikl jenis alloy compare dengan basikal alang besi saya..nampaknya lain kali saya cuba kayuh menaiki bukit dengan basikal en.suami la pulak..biar dia pulak terkial-kial kayuh nak lepasi bukit tu..hhhehe.

Saya kayuh sehingga kerumah kakak saya dalam kawasan yang sama..sarapan disana dan patah balik menghala kerumah..lapar lagi..nak cepat saya buat spagethi ringkas ni..just tumis bawang putih hingga layu+minyak zaitun..masukkan sosej, air rebusan spagethi susu sejat dan susu full cream milk..herba oregano+garam+gula+serbuk lada hitam...masak sampai susu menyaluti spagethi...emmm lemak berkrim...jadi agak2 anda kalori yang terbakar kayuh basikal tu terbayar balik ke tak?..hehhe healty gitu..emm rasa nak pergi panjat bukit "katil" yang bertilam empuk pulak rasanya...

2 comments:

TopsyTurvyMum said...

mak ni pun gamaknya kalau bagi beskal..5 minit pun dah sesak...lama sungguh ku tinggalkan arena peneksesaisan...ahh..belasahh!

mak encik | SZ said...

ahahaa...
tak aci ada check point sediakan makanan! kekekee