NuffNANG

Thursday, December 9, 2010

Lerrr...dia rupanya..

TOYOL tu...patutlah..duit saya asyik hilang jer akhir-akhir ni. Memula saya ingat yang saya salah kira duit tu dan terfikir jugak yang kisah TOYOL yang saya ceritakan kat N3 ni benar-benar berlaku... masuk kali ke 3..diulang..kali ke 3 ok. Saya notice again duit saya lesap lagi RM50.00..

Balik kerja semalam selepas membedal seketul dada ayam panggang(nasib baik dah makan kalau tak jadi habuan org Parkdale jer lerr) en.suami@en.Director (err dah lama tak guna nama ni kat dia kan..sebabnya..dia dah tahu kelebek blog saya dah..huhu) ajak saya pergi ambik nombor telefon transit untuk Sara tu..setelah bermekap lebih kurang saya capai purse..dlm beg karung saya..saya mcm terpingga-pingga sedikit.
"kenapa?" tanya en.suami..
"duit saya...hilang lagi RM50.00,sy tak shopping pun hari ni, semalam pun tak, lunch pun tak pergi makan"...time tu jugak saya dah terfikir ada yg tak kena.. Memang konpem saya ada RM190 dalam purse.. ada not 10 4 keping. Not RM50 2 keping. Minggu lepas saya ada RM200..semua not 50 pun hilang sekeping..jenuhlah saya dok fikir kemana saya belanja duit tu...tapi tetap tak boleh recall. Kali kedua saya ada RM150..pun bila balik rumah tgk missing lagi 50. Pun jenuhlah saya dok hitung conggak kemana duit saya tu dibelanjakan..langsung sy tak suspek ada yang panjang tangan kat opis saya..sementelah ada CCTV betul2 point kat area saya...lagi sekali saya berfikir sampai langsung saya tak boleh tidur lena. Saya misplace ker atau pun memang ada yang panjang tangan.

Pagi ni bila saya sampai jer opis terus terjah bilik bos nak tgk CCTV tu. Semalam sy hanya keluar 2 kali sahaja. jam 1.10 ke toilet dan jam 3.05 saya ke surau...Kenapa saya ingat sgt waktu tu sebabya: 1.10 ..saya ke toilet sekali dengan engineer baru yang mati-mati ingat lunch hour pukul 1 ptg... jam 3 pulak.. si tangan panjang ni tegur saya kenapa saya pergi surau cepat sangat baliknya.so both of the time saya tengok jam..

Bila tengok CCTV memang kedua2 masa saya tak ada dia datang duduk tempat saya. Percubaan pertama tak jadi sebab bos saya lalu..bila kali kedua..dia cuba lagi walapun bos saya ada kat bilik dia. Dia seolah2 sedang menulis sesuatu dikertas then hulur tgn bawah meja sebelah..pastu dua2 bawah meja....BERSAMBUNGGGGGGG

6 comments:

Rohaiza said...

best cite ni...cepat sambung. at first baca ingat toyol betul...takut la gak kot dia wat berjalan ke pristana...

TopsyTurvyMum said...

Suspens Nyah!! ada part 2 pulak..
Best ni sebab ada bahan bukti!

Yuyun@HanLeeYun a.k.a. KuLaT_NaKaL said...

sambung la cepat kak!

makcikkantin said...

Dok tunggu sambungan ni..... Apa sudahnya

Umie said...

wahhh!!! tOyOl paLak itam neh! hak3!!

knv said...

sabor je lah. ada jugak pencurik keji kat opis camtu.