NuffNANG

Wednesday, January 7, 2009

Lagi pasal hal pelik dijalanan

Setiap kali kalo aku berseorangan memandu pasti ada perkara pelik yang berlaku secara spontan. Tadi selepas hantar Sara pergi sekolah, aku decide untuk pergi Giant Shah Alam, find some "pengikat rambut" buat anak dara aku, on the way time tu aku bukak cermin keta, terconggok sorang pompuan ku agak dalam usia awal 30an dalam lalang tepi jalan besar kat Subang Permai, dia dok meraung sendiri, aku naik heran apa yang dia buat dalam rumpun lalang tepi jalan tu?? kuat jugak dia dok melalak kat situ. Niat dihati terigin nak berhenti, bertanya sepatah kata, namun kaki kanan terus aja menekan pedal minyak. Hati aku mula bertanya, gerangan siapa perempuan tu?, kepala aku mula menconggak sesuatu, hinggalah kenderaan yang aku pandu selamat sampai di Giant, namun sambil membeli barang2 aku tetap dok terpikir pasal pompuan tu:
1. Bergaduh dengan suami/bf/tunang-merajuk, lari dari rumah
2. mungkin jugak dia seorang bibik-yg cuba melarikan diri, lalu tak tahu mana arah tuju.
3. Kemungkinan gak dia bertekak dgn bf dia pastu kena ditinggalkan kat tepi jalan.
4. Mungkin jugak dia seorang gila?-yg dok merayau dan sesat lalu dok menangis kat situ.
ish..susahnya..apa sebenarnya ya.
Lepas beli barang lebih kurang, waktu tu dah pukul 2.20 ptg,aku nak kena rush pulak pergi sekolah Sara ni, dibuatnya aku tak sempat,kes naya ni.
Jalan agak sesak sikit, mungkin waktu lunch baru berakhir semua sebok nak balik sarang masing2 kot, tetiba aku terlihat kelibat perempuan tadi berjalan berhampiran tempat yang aku jumpa tadi, jelas nampak muka yang baru lepas menangis, dia melangkah longlai, ah sekali lagi aku ingin berhenti, namun kaki kanan tetap menekan pedal minyak sambil hati kecil ku berkata.. itu hal orang la , buat apa nak peduli, kisahkan anakmu yg sedang menanti waktu rehatnya. Maka berakhirlah cerita pasal perempuan tu walaupun kepala otak ni asyik dok terpikir pasal tu lagi, so aku pun tak tau apa cerita sebenar..wallahhuallam..

No comments: