NuffNANG

Tuesday, January 6, 2009

Seronok ke jadi surirumahtangga??

Hari ni hari kedua aku cuti sempena hantar handbag bonia siam aku tu bersekolah, bangun pagi-pagi seawal 5.30.(huhu memang liat nak bangun).namun bila fikirkan itulah tangungjawab bila bergelar ibu, letih macamana pun tetap jugak akan bangun, kelengkapan Sara untuk kesekolah dah aku preparekan siap2 sebelum masuk tido jam 11 semalam. Sebelum tido aku tengok muka anak dara aku tu..letih+ happy gamaknya, dia tersenyum2 dlm lenanya.. mahu tergelak jugak namun aku tahan, tak mahu dia terjaga dek gelak aku ...hheh. Hari ni lepas bangun dan mandi, aku solat subuh jap then siapkan diri berlatih ni untuk hari-hari akan datang. Lepas siap lebih kurang aku ke dapur goreng nuget untuk bekalan Sara, dalam 6.45 aku dah start enjin kereta untuk hantar Sara ke KAFA. nasib baik la dekat aja rumah transit sekolah dan KAFA tu..kalo tak jenuh pulak nak naik van sekolah ker atau sebagainya,buatnya kena tinggal dengan van tu sapa lak nak hantar anak aku tu pergi sekolah. Lepas hantar Sara aku cuba survey jalan yang senang untuk ketempat kerja then balik rumah yang jaraknya dalam 20 mnt perjalanan, beli sebungkus nasi lemak, balik buat tek tarik dan menghadap blog ni sambil basuh basuh baju. tak ubah seperti suri rumah tangga..rasa seronok? entahlah mungkin untuk hari ni jer kot..orang seperti aku yang biasanya tak betah untuk duduk dirumah, hanya membuat perkara yang sama setiap hari bangun pagi hantar anak, balik rumah basuh baju, sidai baju, masak tunggu kul 12 untuk hantar anak kesekolah..eh dapat ker aku lakukan semua tu ???kalo tak ada internet ni rasanya bosan betul hidup aku, kalo hanya buat rutin yang sama setiap hari.Apapun aku respek pada setengah wanita yang sudi menjadi surirumahtangga sepenuh masa tanpa dibayar gaji, sudi melakukan segalanya demi keluarga., bukan senang bg yang dah biasa pegang duit sendiri sperti aku...hhuhu..

No comments: