NuffNANG

Thursday, January 15, 2009

Rabu dan Khamis yang sengal

"ahh..apa ni" bila sahaja pari-pari biru park dekat school Sara pepagi tadi aku terperasan sesuatu yang janggal.Alamak aku dah salah sarung selipar ler.huhuhu. Aku bukak pintu belakang.
"Cepar keluar Sara"getus aku, hati mula rasa panas dek kelakuan Sara yang slow and steady jer bila sampai sekolah dia.
"sebab Sara la ni, tgk umi dah sarung selipar yang salah".rasa geram aku lepaskan walaupun hakikatnya aku tahu Sara tak salah pun.
"bukan sebab Sara, Omi yang salah pakai"ngomel dia.
"ah..cepat la,,nnt lagi banyak silap umi kalo salah selalu terhegeh2 cmni" tak jugak aku nak mengaku silap sendiri.
Sara diam aja, malas agaknya nak dengar leteran aku lagi. Pari-pari biru jadi mangsa kedua bila aku menderam laju lepas Sara dah masuk KAFA.Aku capai telefon sambil drive aku call bf
"abah..umi salah sarung selipar la, umi pakai selipar jepun jer ni"untuk apa aku mengadu pada bf pun aku tak pasti.
"la..tak ada ke selipar lain dalam kereta awak" tanya bf aku.
"tak ada, yang ada pun selipar jepun jugak yang kaler kuning tu".
"dah la hari ni ada appoitment,pakai baju lak dari tudong all biru, campur selipar jepun ni..emm lagi la haru"
"ok la tu..sedondong" ish dia buat lawak pulak.
"nak abang patah balik ambik untuk awak ker?"
"hari ni appoitment kat KL, tak guna jugak kalo awak bawa..awak S.Alam".
"ala pakai jer la dulu selipar jepun tu,keluar nak jumpa customer nanti beli la baru". Bf suggest kat aku.
"emmm..." perbualan berakhir disitu.
2 hari ni banyak betul perkara yang aku silap dan lupa. Semalam aku lupa bawa buku nota untuk appoitment ngan customer,lupa bawa breakfast dan hari ni aku tersilap pakai selipar. Bila aku renung sejenak, aku terfikir mungkin faktor usia kot, menginjak ke angka 33 tahun ni mungkin agak mencabar bagi aku. Kalo dulu aku boleh terbalikkan lagi nombor tu dari 32 ker 23 tapi mulai tahun ini dan enam tahun akan datang aku dah tak boleh nak jadi muda lagi, of course kalo aku terbalikkan ia akan jadi sebaliknya makin tua..hakikatnya!!!.. tunggu la umur 40an nnt..hahhha.Teringat aku perbualan dengan Sara waktu petang semalam
"Sara umi ni makin tua la, selalu sakit kepala la sakit badan la dan hari ni umu lupa bawa bekal umi".
"tak la..omi tak tua, tapi omi nampak mcm.."kata2nya terhenti situ.
"mcm apa?"..sambil drive aku toleh muka dia. sure budak ni nak kutuk aku ni..dia letakkan jari telunjukknya kat dagu seolah sedang berfikir words apa yang nak diutarakan pada aku.Kelakar pun ada tengok aksi dia begitu.
"mcm apa??" gesa aku
"kalo Sara cakap omi jangan marah ya" risau dia..
"cepat la,mcm apa"gesa aku lagi.
"macam dah gemuk, ni pipi ni dah tembam, muka omi pun gemuk"..ah dia siap cubit pipi aku lagi.
"ala Sara, betul ker omi dah gemuk ni..??"
"ya..betul omi nampak gemuk..tapi ok la omi mcm ni, Sara suka omi mcm ni" ish pandai pulak dia ambik hati aku....hakikatnya aku dah tua, pelupa dan sekarang aku dah GEMUKKKKKKKKKKKKKKKK..ishhh!!!!aku serik la jadi gemuk..

4 comments:

ARA said...

Biar la berisi sket..awak tu kurus sgt..biar cun sket..

Sally said...

alamak..sekarang tak cukup cun ker???..kui3..cmni kena tambah kegemukkan la ya..

ARA said...

he3..bkn x cukup cun tp biar berisi sket..best sket nk peluk..hu3..

Unknown said...

Farah.. call la Mak selalu.. jgn buat dia merajuk..

Salma.. Nina tu perlukan 'seseorang' utk dia sayangi.. dah tujuh tahun dia kesepian.. jgn buat dia rasa dialah 'Queen'..

Iza... err.. er.. ntah la.. errrr..bial nak ke PRITAMMM..err pristana?

Kita yang telah berilmu dan ngaji tinggi2 ni merupakan generasi yang akan mengubah apa yang kita saksikan pada ibubapa kita.. sikap suka berbalas.. dan tidak ikhlas dlm hidup perlu kita ketepikan selamanya.. smlm masa aku antar mak utk balik kampung (Mek yang sedang uzur!!!) ku saksikan Mak dgn sikapnya yang tak pernah berubah dr dulu lg.. sedih la.. tapi apa nak buat kan.. kita shj yang boleh mengubah itu semua..