NuffNANG

Thursday, July 29, 2010

Akhirnya..

saya telah mengambil keputusan untuk menamatkan hubungan cinta dengan en.celcom broadband. Setakat dalam sebulan 2 atau 3 kali sahaja saya menggunakannya baik tak payah. Nak receive e-mail atau update blog pun saya fikir boleh guna en.wifi free kat kedai mamak 24 hours tu, laju pun laju..setakat bayar rega nescafe ais RM1.50 dan duduk update blog kat situ pun paling lama 2 jam rasanya lebih berbaloi...kalau hari-hari bayar RM1.50 untuk air pun 30 hari baru RM45 kan..jimatkan!...

Kalau nak outstation setahun sekali pun rasanya saya boleh guna yang jenis prepaid for seminggu tu. baru RM20. Biarlah modem tu bersama en.nikon..sesekali boleh la jenguk dia. Ada yang berminat nak sewa?..seminggu RM5 jer untuk modem ..hhaha nampak sangat mata pitisan kan!.

7 comments:

mak encik | SZ said...

heee..sy dah putuskan hubungan ngan si dia sejak bulan 4 ari tu kak... :)

lady lavender said...

syoknya sally kalo saya pun dpt meng'update' blog dan godek sana godek sini kat kedai mamak heeehh....sambil minum teh ais kaw2..

Sally said...

Sz..awak pun sama ker..tu la x dia tu x pandai jaga hati kita kan!..hehe

LL,
ni kes broadband lembab la ni..WIFI kat mamak lg laju..mmg best gak sambil update blog..sambil tgk org sama..

saat omar said...

Berapa ringgit ek bayar sebulan?

Wife aku nak pakai internet kat umah aku cakap tak payah "nanti takde orang nak masak nasi!" hehehe...

Sally said...

Saat..aku pakai broadband yg pakej rm68 sebulan tu (celcom)..kalau deduct pakai kredit card..byarnya lebih murah..boleh save RM8.00. jadi Rm60 jer la...tp area rumah aku slow sikit coveragenya.. area rumah kakak aku kat pristana tu laju la pulak..

WIFI kat kedai HIJAS tu lg laju kalo nak guna..free ..bayar air jer ..hehhe..
pakai streamyx la senang..aku tak guna streamyx sebab jarang sgt on internet kat rumah..

Anonymous said...

kesianya BEROKband mu dah lepas ye.. aku baru je subscribe P1wimax (baru sampai bdr baru bangi).. laju gile..4G.. skang streamyx nak kena potong... potong..potong..potonggg

Sally said...

Abe.
PI wimax/berukband..kena lupakan dulu.seldom use..heheee.