NuffNANG

Friday, July 16, 2010

My laundry basket was empty. No more mountain cloth to be folded. My kitchen cabinet was tidy up; sink also was cleaned without any plate or glass to be washed out. Amazing right?? Why the laziest people in the world could change it to the other side immediately. (Hhaha..gelak takbur kat situ)..even my condition was not so good this few days but I can’t just let my body lying down without doing nothing.

Tapi bila time sihat walafiat boleh la pulak bermalas-malasan nak buat itu ini pelbagai..oh actually I should hide it semangat mengemas saya ni so that my hubby fikir yang saya ni sihat dan mampu buat itu ini kan!. Luckly he was on his night shift this week so dia tak nampaklah yang saya ni sibuk kan! Itu yang boleh buat kerja cepat siap tu.
Ya..itulah saya, bila beban kerja saya bertambah saya memang akan selesaikan satu persatu…tapi bila kerja sikit saya suka tangguhkan kerja. Sekarang ni bila balik rumah after works saya terus mandi, masak nasi dan solat, lepas tu 8 mlm saya dah mula start mengajar anak saya dan anak jiran mengaji quran. Sementara washing machine menjalankan tugasnya sambil ajar budak2 tu mengaji saya boleh la melipat kain sampai masuk isyak. Lepas solat siyak baru dinner..ngan anak dara…tapi bila ada en.suami alamatnya rutin tu akan bercelaru sikit la. Tunggulah minggu depan…rasanya minggu kecemerlangan akan lenyap serta merta..
Balik dari kerja ni just nak lipat baju dan basuh baju sahaja. Esok bangun pagi-pagi dah boleh buat sarapan dengan toy yang baru receive hadiah dari orang Penang tadi. Terima kasih banyak-banyak makcikkantin..I was so happy to receive this..terharu sangat2…tunggu esok saya buat sarapan guna benda alah ni ya makcik.

2 comments:

mak encik | SZ said...

syabbbass kak!
tu tandanya akak ada ciri2 yg diperlukan/sesuai bangat utk jadik WAHM! :)

Sally said...

SZ
hahha..tengah rajin dan bersemangat ni tak boleh nak kontrol...tp takut pulak semangat tu expired minggu depan..huhuh