NuffNANG

Friday, July 3, 2009

Nur Kasih..suatu drama yang penuh makna

Saya boleh dikatakan bukan peminat drama Melayu ataupun filem melayu zaman sekarang, diulangi zaman sekarang yang mana walaupun ianya dilakonkan oleh pelakon terkenal E.ra Fa.zi.ra ker Fas.ha Sandar Sandha ker saya tak suka. Saya tak suka mendengar nada suara mereka seolah-olah mereka bukan berlakon tapi dalam pertunjukkan suara sapa paling nyaring. Amat berbeza dengan lakonan zaman P.Ramlee, hampir semua filem-filem P.Ramlee meninggalkan kesan walaupun yang berlakon tu hanyalah Bai (Pak Guard dekat studio Jalan Ampas)...hheh apa sajalah labu.hee sungguh tidak menyokong filem tempatan saya ini.

Minggu lepas saya baru menonton drama melayu Nur Kasih itupun secara kebetulan setelah tak tau siaran apa yang ceritanya seronok untuk ditonton sementara En. Director bersiap untuk pergi dinner kat Cafe Melody SU3, seronok pulak saya menontonnya, kali ini tidak pula ada pelakon yang menjerit-jerit bila bercakap. Semuanya nampak bersahaja. Nur Amira lakonan siapa saya tak tau la..mungkin pelakon baru kot boleh dikatakan berjaya. Maaf saya memang tak menghafal dan tak mengenali pelakon kat Malaysia ni..ishh bongkaknya saya.

Pada mulanya saya sekadar memenuhi masa terluang saja tapi akhirnya sementelah Sara jugak tertidor lantas terus saya tonton cerita tu sampai habis...ahh rasanya waktu tu mau saja saya menonton lagi dan lagi..sampai akhirnya dinner malam tu tercancell..opss sori ya Sara tu la pasal omi dah cakap jgn baring nnt tertidor..ah lupakan cerita sampingan ini..
Bukan saja watak yang dipegang Nur , watak-watak lain seperti suami Nur Adam, Aidil dan ramai lagi la boleh dikategorikan sangat-sangat ok. Jalan ceritanya pun ringan tapi sentiasa buat para penonton tertunggu-tunggu apa yang bakal berlaku. So apalagi jom tonton bersama malam ni.

2 comments:

Anonymous said...

akak...ceria ni adaptasi dr sebuah novel Nur Kasih ...mmg sadissssssssss..pelakon pempuan tu mmg betul2 mcm dlm novel tu....gerenti melalak tgk cerite ni..
kekejaman seorang lelaki...
ayah yg kejam..
kekasih yg kejam....
suami yg kejam....
semua KEJAM!!!!!

Sally said...

oh ya ker..apakah perlu mak membeli novel itu demi ghairahnya mak nak tahu pasal cerita ni. oh karya siapakah itu ya??