NuffNANG

Thursday, August 26, 2010

Dah masuk hari ke 16

dah kita puasa kan!..dah mula rasa malas nak masak. Camana ni..tekad tak nak ke bazar ramadhan akan kantoi ker?..semalam bukak puasa dengan anak dara buat satu jenis lauk jer..lepas tu makan bubur lambuk pemberian MDKS.. boleh tahan sedapnya..nak pula mkn dengan serunding daging dan ikan bilis goreng..layan jugaklah..

Saya makan sayur-sayuran tu jer dengan nasi..anak dara pulak habiskan ikannya..Ikan Goreng kicap ni kena sekali-sekala memang best jugak..nak buat pun senang banget. Ingat lagi masa kecik-kecik dulu bila ada tetamu datang lauk yang paling senang mak saya masak ikan goreng kicap ni la...sekejap jer dah boleh makan..layannnnnnn

10 comments:

Yuyun@HanLeeYun a.k.a. KuLaT_NaKaL said...

hari2 singgah sini..suka tengok gambo2 makanan akak tu..sy tak tau knp dgn komen kat blog sy tu kak..sy try ok je :(

TopsyTurvyMum said...

Nyah..boikot Param cam Cik Fid gak ker?? hehehe..
lagi menarik nyah buat ni dari PaRam punya...

Sally said...

Yuyun..
agak2 boleh kenyang tak tengok gambar tu..hehe..tadi akak komen dah ok dah..

Sally said...

TTM,
mak nak kurang dosa marahkan org yang jual kat bazar tahun ni..mak rela marah diri mak dari marah org sebba mknn x sedap..tu kira boiket mcm cik fid la kot..hehhe

sz | m.s.s said...

nnt nak ikut cara potong baby corn tu kak! hehehee..menarikkk...

Sally said...

Sz..
hahha..tu cara potong org pemalas konon rajin tu:p

penjejak maya said...

salam,

seeloknya masa berbuka tu pun kita bersederhana jua..

ijan said...

Salam akak,
Ikan goreng tu memang pekena dengan nasi panas2 boleh tambah tak ingat tu... bestnye!

makcikkantin said...

sally,
hmmm ikan kicap nampak cam bes...McK tak buat lagi nih...

Sally said...

Penjejak maya,
betul tu..kalo banyak sangat makanan pun tak dapat habiskan jugak...

Ijan,
memang layan kalau kena dengan nasi panas ni..hehe..

McK,
Lauk yang senang nak buat..campur malas ni..hehe...