NuffNANG

Thursday, August 12, 2010

Baru hari ke 2 kan

tak lambat kan untuk saya ucapkan selamat menyambut ramadhan almubarak. Kenapa hari ni baru nak ucap ya!.alkisahnya..saya kurang sihat semenjak malam sabtu hujung minggu lepas. Saya telah diserang sakit perut yang teramat sangat sehingakan bila ke hospital saya disangka keguguran. Saya terasa sakit semenjak hari Sabtu lagi cuma saya fikir ini mesti sakit perut sebab nak datang bulan, tup tup samapi ke Ahad..bulan tak datang tapi sakit masih terasa. Petang Ahad saya telah membuat gerakan tonggeng tebalik ngiring mengiring menahan kesakitan..dalam hati cuma terfikir apasal la bulan ni sakit sangat ni..biasa tak macam ni...
setelah disuakan dengan panadol malam itu yang hanya merehatkan saya seketika sebelum saya dikejutkan dengan lambain bendera merah pukul 4 pagi...pun begitu walau disapu dengan minyak angin perut still tak baik..mencucuk sakitnya, dek kerana en suami ada maka dengan manjanya saya mintak dia hantar saya ke Klinik berhampiran. bila buat urine test dan diberi suntikkan pun masih tak hilang doctor menyuruh saya ke Hospital Sungai Buloh.
Saya ambik keputusan biar jer dulu....malu la mana tau ni sebab period punya pasal, nnt kena gelak dengan doktor kat situ jer.Satu lagi saya fikir mungkin doktor akan sangka saya smebelit. ish sembelit pun nak pergi kecemasan ker.. malu jer kan. Siang berganti malam , siang balik tapi sakit tak hilang..mahu tak mahu dengan surat dari klinik saya ke Hospital Sungai Buloh..biasalah kan hospital kerajaan..nak cepat pergi swasta la kan.. so setelah pot pet dengan doctor bahagian kecemasan saya buat urine test lagi.. nothing jugak. Saya di suspect sakit appendic tapi doctor pun tak berapa sure. Ding dong here and there saya dihantar ke pakar sakit puan..hah kat sini cepat giler doctor tu check.. so saya dihantar semula ke wad pemerhatian...emm diarah pulak masuk wad setelah dicheck oleh 10 orang doctor melayu & china. Saya pun tak tahu yang mana satu pakar.

Saya diarah berpuasa. Last food yang saya take adalah sekitar 10 mlm sebelumnya.. saya di tahan di wad..aduh.. lapar gila saya. Lebih dari 24 jam saya berpuasa tau..orang lain tak puasa saya dah berpuasa awal sehari...bila orang lain berpuasa pulak doctor arahkan saya berbuka. At the end saya balik tanpa mengetahui saya sakit apa. Simpton appendic langsung tak ada...tapi sampai saat ini saya masih terasa sakit. Oh ya..saya tak sempat nak buat cream puff lagi..memandangkan saya ada tugasan lain iaitu masak butter prawn dan koktail sagu+buah untuk 250 tetamu..langsung tak sempat nak buat cream puff untuk tayangan perdana hari tu..

8 comments:

mak encik | SZ said...

siannya kak...
smpi skrg ni dok sakit2 lg la ye...
larat ke nk masak2 byk2 tu?

makcikkantin said...

Lama juga dengar sally sakit ni ye? harap2 cepat sembuh.

Selamat berpuasa buat sally sekeluarga.

lady lavender said...

selamat berpuasa sally & keluarga...get well soon.

Sally said...

Sz..sib baik dah habis kenduri baru sakit..kalau tak memang tak larat la.

MCK,
Tu lah makcik rasanay nak masuk dua bulan gitu ..memula tak habis2 pasal pening2 ni..angin la..tak boleh nak bernafas la..pastu tahu2 masalah kat perut lak ..tak tahulah semua tu ada berkait tak antara satu sama lain...terima kasih makcik..berkat doa makcik harap sembuhlah dengan cepat.

LL,
Selamat berpuasa sama buat you dan family jugak..thanks..rasa dah ok sikit dah.. apa cerita puasa kat perantau ni..best ker puasa kat sana?

Yuyun@HanLeeYun a.k.a. KuLaT_NaKaL said...

patutlah sy tengok blog akak tak diupdate pun beberapa hari ni..rupanya akak ada masalah kesihatan..semoga akak cepat sembuh!!

Sally said...

Yuyun,
Alhamdulillah..akak dah ok sikit dah..cuma nak buat larian pecut belum berapa kuat lagi ..hhehhe..bersilat kat dapur pun guna jenis silat pengantin jer..hehe

Umie said...

la.. biLa nye akk msOk spital? uhuu.. sO now cmne je?

Sally said...

Anis..
minggu lepas..selasa..kejap jer..skrg dah ok sikit cuma kdg2 masih ada rasa sakitnya...cuma tak kuat jer.